ראשי הקואליציה הכריעו: הצעת חוק הגיור הממלכתי תקודם

לפי ההצעה, הגיור בישראל יישאר בידיה הבלעדיות של הרבנות הראשית ולא יותרו הפעלת מכוני גיור פרטיים. הרב יוסף: "לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוקסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים". ממיסדי 'גיור כהלכה': זהו איננו חוק הגיור, זהו חוק אנטי-גיור"

חדשות כיפה משה ויסטוך 25/06/17 17:01 א בתמוז התשעז

ראשי הקואליציה הכריעו: הצעת חוק הגיור הממלכתי תקודם
הפגנה למען גיורים פרטיים, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראשי סיעות הקואליציה הכריעו היום (ראשון) כי הצעת חוק הגיור הממלכתי תקודם ובכך הגיורים בישראל ישארו תחת חסותה של הרבנות הראשית בלבד.

בהחלטתם זו קבעו ראש הממשלה וראשי המפלגות השותפות לממשלה, כי מערכי הגיור הן הלא אורתודוקסים והן הפרטיים, לא יכולים עוד להתקיים. כזכור בשנה שעברה פסק בג"ץ כי לצורך חוק השבות, יש להכיר בגיורים שנערכו על ידי רבנים אורתודוקסים, גם אם אינם ממלאים תפקידי רבנות מטעם המדינה.

הרב הראשי לישראל, הרב יצחקי יוסף הגיב להחלטה ואמר כי "יש לברך על החלטת הממשלה ביוזמת שר הפנים הרב אריה דרעי לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד, לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוכסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים.

במרכז ליב"ה אמרו על ההחלטה כי "הגיור מעצב הוא את זהותה היהודית של המדינה וככזה עליו להתנהל לאור ההלכה ומסורת ישראל. החוק ימנע פרצות להכרה בגיורים רפורמים ופרטיים שלא לאור ההלכה ויחזק את הרבנות הממלכתית".

לעומתם. ראש מכון עתים, הרב ד"ר שאול פרבר, אמר כי "זהו איננו חוק הגיור, זהו חוק אנטי-גיור, שנועד לצמצם את הגיור לפרשנות השמרנית והמחמירה ביותר ולהמשיך את ההגמוניה של פרשנות זו עליו.

הרב פרבר, שהיה ממובילי העתירה לבג"ץ וממייסדי בתי הדין הפרטיים של 'גיור כהלכה', הוסיף כי "אילו רות המואבייה הייתה חיה כיום היא לא הייתה עומדת בגיור שהחוק הזה מנסה להנציח - דבר העומד בניגוד לתורה. זהו יום עצוב למתגיירים בישראל ובעולם היהודי בכלל".

מוקדם יותר היום שיגר נשיא 'גיור כהלכה' הרב נחום רבינוביץ', מכתב ליו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט, בו הוא הפציר בו שלא להצביע בעד חוק הגיור הממלכתי. לדבריו, "נתינת יד להצעה זו על ידי אישורה בוועדת השרים, תהווה כתם בל יימחה על פעילותך החשובה וכמו כן גם על פעילות הבית היהודי בכנסת הנוכחית".