ראשי המועצות ביו"ש לנתניהו: "התחייבויות צריך לקיים"

ראשי ההתישבות מעבירים ביקורת זהירה על ראש הממשלה. ראש מועצת קדומים: "ההתחייבויות של ראש הממשלה לא באות בחלל ריק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/06/17 15:00 א בתמוז התשעז

ראשי המועצות ביו"ש לנתניהו: "התחייבויות צריך לקיים"
מועצת ישע, צילום: מירי צחי

מועצת יש"ע קיימה הבוקר מסיבת עיתונאים במאהל המחאה שפתח ראש מועצת בית אל שי אלון. באירוע השתתפו ראשי רשויות מיהודה ושומרון, ועשרות מתושבי בית אל. 

אבי רואה ראש מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין אמר כי "התחייבות צריך לקיים. ידידי שי אלון פתח כאן אוהל מחאה כנגד אי מילוי התחייבות של ראש הממשלה, לבנות 300 יחידות לאחר הריסת 60 יח"ד. באנו לומר לראש הממשלה באופן אישי אני מאמין שהוא אומר שבספטמבר 300 היחידות הללו בבית אל ייצאו לשיווק, אבל התחייבויות צריכים לבצע כאן ועכשיו. אני פונה לנתניהו, שיקדים את ההתחייבות שלו למחר לא לספטמבר." רואה אמר עוד כי: "שמענו גם מסביבת ראש הממשלה על כך שלא יהיו שיווקים נוספים בשנת 2017. על זה אנחנו מביעים מחאה חריפה ונפעל למען המשך השיווקים. לא ניתן שבשנת היובל להתיישבות נפעל על פי גחמות ובעיקר לא של השכן שלנו אבו-מאזן שממשיך לממן מחבלים" . 

שי אלון ראש מועצת בית אל שפתח את המאבק לפני כשבוע אמר במסיבת העיתונאים: "בית אל הובילה מאבק צודק כאשר 10 שנים לא בנו בית אחד בבית אל, ובנוסף קיימת גם ההתחייבויות השלטוניות לבנות את 300 יחידות הדיור, ההבטחה הזו הייתה הבטחה ראשונה ועוד אחת לפני כשנתיים. ביום חמישי האחרון ראש הממשלה הבטיח פעם שלישית שבספטמבר 2017 ייבנו יחידות דיור בבית אל. אנחנו כאן במאהל המאבק אירחנו את רוב השרים של מדינת ישראל הן מהליכוד הן מהבית היהודי וגם מסיעת כולנו. כולם הביעו את תמיכתם ודרשו לפעול ללא דיחוי אני מאמין שראש הממשלה רוצה לקיים את הבטחתו וההבטחה הזו תקויים לאלתר. המאבק יוצא מכאן ועובר לזירה של הכנסת ושם אנו נביא באמצעות חקיקה חוק שמטרתו התחייבויות שלטוניות חייבים לכבד."
 
אלי שבירו ראש עיריית אריאל אמר: "אני רוצה לחזק את ידיו של ראש הממשלה. אני יודע שהוא מעוניין לבנות אך יחד עם זאת התחייבויות צריך לקיים כמה שיותר מהר. מציע לראש הממשלה שכל תוכנית שמקבלת תוקף תקבל אוטומטית אישור לשיווק, כך לא נצטרך להיכנס להקפאה כל פעם מחדש, ולבנות בכל מדינת ישראל". 

חננאל דורני ראש מועצה מקומית קדומים אמר: "לפני כשבועיים ישבנו אצל ראש הממשלה ויצאנו בתחושה שהכל בסדר ושאין בעיה של אישורי תוכניות ואז התברר שאין יחידת דיור אחת לשיווק. ראש מועצת בית אל החליט שהוא יוצא למאבק אנו באנו לחזק אותו. התחייבויות צריך לקיים,  ההתחייבויות של ראש הממשלה לא באות בחלל ריק" . 
שלמה נאמן ראש מועצה אזורית גוש עציון אמר: "בזכות תושבי בית אל וראש המועצה שלהם והמאבק העיקש שלהם אנו מעלים את השאלה הפשוטה מי הריבון ביהודה ושומרון, מי הריבון בארץ, אנחנו נמצאים במקום שמתגוררים בו חצי מיליון אנשים  שלא יכולים לבנות את ביתם אחרי שהשתחררו מצבא, או שחזרו  מהטיול. אין להם לאן לחזור, למה? כי אנחנו צריכים לעבור דרך ארוכה ומתישה. אנחנו מבקשים להסיר מעלינו את הממשל הצבאי. לאחר יובל שנים צריך להפנים שאנחנו לא פרוייקט, אנחנו עובדה"

אסף מינצר ראש מועצה מקומית אלקנה : "אנחנו כאן כדי לתמוך בשי אלון בדרישה המינימאלית, אותה דרישה שאומרת לראש הממשלה אנא קיים את ההבטחה שלך. כבר כמה שנים מבטיחים לנו להגדיל את כח האדם במנהל האזרחי על מנת שיוכלו להתמודד עם העבודה הרבה בקידום התוכניות. אני מבקש שנושא זה יקודם, ויוסיפו תקנים על מנת לקדם את הבניה בהתיישבות". 

שילה אדלר מנכ"ל מועצת יש"ע אמר: "את המחאה הזו אנחנו ממשיכים, והיא עוברת מהמאהל לבית המחוקקים, אל מול חברי הכנסת, השרים ואל מול ראש הממשלה. ממשיכים בדרישה שלנו כאן ועכשיו" .