ראשי ההתיישבות בליכוד לרה"מ: מצב שערורייתי בנתיב האבות ובמגרון

'פורום ציון בליכוד' קורא לרה"מ שייחדל להתעלם ממפוני מגרון, ויקיים עימם פגישה שתעסוק בקידום בניית אתר הקבע ליישובם. עוד דורש הפורום מרה"מ הצהרה על חקיקה שתאפשר החלה רטרואקטיבית של חוק ההסדרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/17 19:09 יט בתשרי התשעח

ראשי ההתיישבות בליכוד לרה"מ: מצב שערורייתי בנתיב האבות ובמגרון
תושבי מגרון מפגינים, צילום: הדס פרוש פלאש 90

'פורום ציון בליכוד' , המאגד מעל ל 10,000 מתפקדים וחברי מרכז הליכוד מכל הארץ, שיגר השבוע מכתב לראש הממשלה בו פירט את מצבם הבלתי נסבל של מפוני מגרון, שפונו מבתיהם למרות שנמשכה עתירת הטוענים לבעלות על הקרקע. עוד הם מציינים את המצב אליו נקלעו תושבי שכונת 'נתיב האבות' באלעזר, שנאלצו להציע לנסר חלקים מבתיהם על מנת למנוע את פינויים.  
כעת, כשמת"ע עתידה להתכנס בשבוע הבא, הפורום קורא לרה"מ להתערב בקידום בניית הקבע של מגרון והסרת חסמים וקשיים תכנוניים. מעבר לכך,  דורשים ראשי המטות בליכוד במכתבם, לקדם חקיקה שתאפשר החלה רטרואקטיבית של חוק ההסדרה, ובכך למנוע את פינוי נתיב האבות ואת הישנותם של מקרים דומים בעתיד.  
עוד הם מציינים, כי יש לאמץ את דו"ח שופט העליון לשעבר, אדמונד לוי ז"ל, לעניין הסדרת הקרקעות ביו"ש. בדו"ח, שחובר בהוראת רה"מ נתניהו עצמו, קבע השופט כי יש לנסח ערכאות משפטיות לענייני הקרקעות ביו"ש, ע"מ למנוע הרס יישובים, ללא דיון וראיות בנוגע למעמד הקרקע. 
צבי גילה, ממטה מאבק מגרון, אמר: "הריסת מגרון היא כתם שרובץ על ממשלת הליכוד. המכתב הזה מבטא תחושות קשות של אלפי מתפקדי הליכוד, תחושות בושה ואשמה. יש דרך אחת לתקן את כשלון העבר: לקחת אחריות על ההתיישבות ולבנות את מגרון עכשיו."