ראיון קליטה חוצה יבשות

בני זוג, שמבצעים שליחות במקסיקו, ביקשו להתחיל תהליך קליטה בכפר תפוח. כדי להתגבר על המרחק הגאוגרפי הגדול רתמו שני הצדדים את עולם הטכנולוגיה וערכו ראיון לא שגרתי

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/03/18 14:56 ד בניסן התשעח

ראיון קליטה חוצה יבשות
ראיון הקליטה חוצה היבשות, צילום: צילום מדף הפייסבוק של כפר תפוח

ועדות קליטה רבות ברחבי הארץ עמלות במשך השנה על קליטת משפחות חדשות ליישוביהם, אך ספק אם מישהו מהחברים נתקל בראיון מיוחד כפי שאירע השבוע בכפר תפוח.

בני זוג צעירים, להם ארבעה ילדים, החליטו לבדוק לקראת השנה הבאה את נושא המעבר ליישוב שבשומרון. הבעיה, שהם אינם מתגוררים בארץ אלא בצפון מקסיקו.

המשפחה מסיימת בקרוב שליחות בת שנתיים בקרב הקהילה היהודית שבמרכז אמריקה, ולאחרונה הם החלו להיערך לחזרתם לארץ בקיץ הקרוב, כשבין היתר עלה עניין המגורים. אך כיצד ניתן לקדם תהליכים כשבין חברי ועדת הקליטה הישובית לבני המשפה מפרידים אלפי קילומטרים?

חברי הועדה, שהבינו את הצורך הדחוף של בני משפחת שלום, החליטו לערוך את ראיון הקליטה באמצעות שיחה בסקייפ כשהפרשי הזמנים בין שתי המדינות עומדים על 7 שעות. בשעה 21:00 שעון ישראל, ו-14:00 שעון מקסיקו, התקבצו כולם סביב המחשב והחלו בתהליך הקליטה הבין יבשתי.

יו"ר הועדה, אלעד אמסטרדם, התייחס לניצול הקידמה לטובת הקליטה ואמר: "כשהבנו את הצורך של המשפחה ל'הכין את הקרקע' לפני חזרתם לארץ נערכנו בהתאם כדי להקל עליהם. זה כיף תמיד לפגוש משפחות חדשות שרוצות לבוא ליישוב והפעם הייתה חוויה מרעננת בצירוף הטכנולוגיה של היום זה הרגיש ממש מפגש רגיל וכיפי".