קריאה רבנית לקראת ט"ו בשבט: אכלו רק מפירות הארץ

קבוצת רבנים, כדוגמת הרב ליאור, הרב אריאל והרב אליהו, קראו לציבור "לעלות על שולחנם בסדר ט"ו בשבט הבא עלינו לטובה דווקא מפירות ארץ ישראל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/01/18 14:25 יב בשבט התשעח

קריאה רבנית לקראת ט"ו בשבט: אכלו רק מפירות הארץ
פירות קיץ, צילום: shutterstock

מספר רבנים קראו היום (ראשון) לציבור בגילוי דעת מיוחד לרכוש לקראת ט"ו בשבט שיחול השבוע דווקא פירות מארץ ישראל, זאת כדי לחזק "את יישוב הארץ והחקלאות היהודית בה".

"קדושת הארץ הנשפעת בה מקדושת הארץ העליונה היא נשפעת גם בפירותיה שיונקים מקדושת השכינה השוכנת בקרב הארץ", כתבו הרבנים.

בין החותמים על הקריאה היו הרב דב ליאור, הרב יעקב אריאל, הרב יגאל קמינצקי, הרב דוד חי הכהן, הרב אליקים לבנון, הרב שמואל אליהו ועוד, וכולם פנו "לאחינו בני ישראל לעלות על שולחנם בסדר ט"ו בשבט הבא עלינו לטובה דווקא מפירות ארץ ישראל".

בנוסף הם הדגישו כי "אכילת פירות ארץ ישראל, אחרי הפרשת תרומות מעשרות כדין, בכוונה ובברכה - מעוררת את חיבת ארץ ישראל, מחזקת את יישוב הארץ והחקלאות היהודית בה, ומגלה את מעלת פירותיה הקדושים של ארץ ישראל. סדר ט"ו בשבט הוא הזדמנות מיוחדת לעורר את אהבת ארץ ישראל דרך אכילת פירות ארץ ישראל. יאכלו ענווים וישבעו".

https://www.facebook.com/uriariel.co.il/videos/1675943735777964/

בתוך כך, שר החקלאות אורי אריאל ביקר בסוף השבוע בשוק מחנה יהודה בירושלים ובסרטון שפרסם קרא לציבור לקנות פירות תוצרת ישראל בלבד "אל תקנו מארדואן פרות יבשים, זה לא בריא, זה לא טרי, תקנו פה בשוק".

מי שיזם את קריאת הרבנים הוא הרב נתנאל יוסיפון, רב הגרעין התורני בנתניה, אשר מארגן בימים אלה אירוע גדול לכבוד חג האילנות, "זה יהיה אירוע מלא בשמחה, הודיה ושירה, והשאיפה היא שמשנה לשנה האירוע יגדל ויהפוך למוקד מרכזי שיחבר ציבור רחב דרך החג המיוחד הזה לארץ ישראל ולפירותיה מתוך שמחה".

הרב יוסיפון ציין כי מוסדות רבים כבר אישרו את הגעתם לאירוע שיתקיים באולמי שירת ירושלים בגבעת שאול, שם צפוי לקבל כל משתתף ערכת פרות ט"ו בשבט והכל מפרותיה של ארץ ישראל בלבד.