מח"ט חברון הכריז על בית המכפלה כשטח צבאי סגור

החלטת אל"מ איציק כהן הגיעה לאחר ש-15 המשפחות שנכנסו ללא אישור לבית בחברון, דרשו "אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי" להישאר בו באופן קבע. דרישתם זוכה לגיבוי רחב מחברי הליכוד והבית היהודי. השר אלקין: "קורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות". השר אריאל: "אין בימים אלו תשובה ציונית הולמת מזו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/07/17 06:57 ג באב התשעז

מח"ט חברון הכריז על בית המכפלה כשטח צבאי סגור
ארכיון. בית המכפלה בחברון, צילום: פלאש 90. אורי לנץ

מח"ט חברון אל"מ איציק כהן הכריז הבוקר (רביעי) על בית המכפלה בחברון כשטח צבאי סגור. זאת בעקבות כניסתם של 15 משפחות וקרוב ל-100 בני אדם למקום אמש.

כניסת המשפחות נעשתה בתגובה לאירועי הטרור האחרונים ואוזלת ידה של הממשלה כפי שטוענים המתיישבים. במערכת הפוליטית הימנית גיבו את הנכנסים וקראו לראש הממשלה לאפשר את אכלוס הבית.

שר החקלאות אורי אריאל מהבית היהודי, מסר בתגובה למהלכם של התושבים כי "מדובר בהתפתחות חשובה ומשמחת. אני מברך את המשפחות על כניסתן לבית המכפלה, ואין בימים אלו תשובה ציונית הולמת מזו. הכניסה לבית מהווה נדבך נוסף בחיזוק החיבור הטבעי של עם ישראל לארצו".

לדבריו, "בימים האחרונים שבה ירושלים נמצאת תחת הסתה חסרת מעצורים אני שמח שעם ישראל ממשיך להתבסס ולקבוע יתדות בעיר האבות. למרות הקשיים של אותם גורמים המנסים לפגוע בהתיישבות, אנחנו ממשיכים להתחזק ולהתעצם".

תמיכה במהלכם של הנכנסים סיפקו גם שרים וח"כ מהליכוד. השר להגנת הסביבה זאב אלקין אמר כי הוא "מברך בחום את 15 המשפחות על כניסתן לבית המכפלה בחברון וקורא לראש הממשלה ולשר הביטחון לפעול להשארתן בבית לצמיתות".

שר התיירות יריב לוין טען כי  "השערורייה בה יהודים רוכשים בתים כדין ונאסרת עליהם הכניסה אליהם צריכה הייתה להיפסק מזמן. יש לאפשר למתיישבים להישאר בבתים ולעצור אחת ולתמיד את האפליה ואת הפגיעה בזכויותיהם".

ח"כ מיקי זוהר הוסיף כי "ארץ ישראל נבנתה על ידי אבותינו ואל לנו לשכוח זאת. המאבק על ארץ ישראל הוא מאבק עיקש ובסופו בעז"ה ננציח את אחיזתנו בכל מרחבי ארץ ישראל לנצח נצחים".

יאשר את אכלוס הבית? הש ליברמן

יאשר את אכלוס הבית? השר ליברמן                                        צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מעמותת "הרחיבי מקום אוהלך", שפעיליה הם האלה שנכנסו לבית, נמסר כי "בימים אלו של  שפך דם יהודי, שכול ופיסול של ממשלת ישראל אל מול אויבינו, אנו קוראים לממשלה להרים בעוז את דגל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל. אל מול רצח יהודים, אל מול גמגום לאומי, אנו דורשים ממשלת ישראל לאפשר את מגורי המשפחות בבית המכפלה לאלתר".

בית המכפלה, שנרכש בשנת 2012 על ידי ועד היישוב היהודי בחברון, פונה פעם אחר פעם מהנכנסים שניסו ליישבו. יש לציין כי שנה לאחר הרכישה, החליטה ועדת הערער של המנהל האזרחי ביהודה ושומרון כי רכישת הבית הייתה כדין.

עם זאת, מאז התנאי לאישור איכלוס הבית נעוץ באישור שר הביטחון, אישור שלא ניתן על ידי השר הקודם משה (בוגי יעלון ולפי שעה גם לא על ידי השר הנוכחי אביגדור ליברמן.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן