קרוב ל-2,000 איש הביעו תמיכה ברב אליהו

תלמידי ישיבות, רבנים ומועמדים לגיוס חתמו על מכתב תמיכה ברב שקרא לרמטכ"ל להתפטר בטענה שהוא פוגע בצה"ל. אחד מהם אמר: "לא ארוץ לקרב אחרי מי שלא נותן גיבוי לחיילים שלו"

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 09:41 ח בשבט התשעח

קרוב ל-2,000 איש הביעו תמיכה ברב אליהו
מקבל תמיכה גם מחיילים. הרב אליהו וחייל צה"ל, צילום: אוריה הלר

קרוב ל-2,000 בני אדם, ובתוכם תלמידי ישיבות הסדר, חתמו בימים האחרונים על מכתב תמיכה ברב שמואל אליהו.

אנו, בני ובנות הציונות הדתית ובתוכם תלמידי ישיבות גבוהות והסדר", הם כתבו כשביניהם גם כמה מאות מועמדים לשירות בצה"ל, "מוחים בתוקף על הפגיעה בכבוד הרב".

עוד הם כתבו כי הם "מבקשים לחזק את ידי הרב מול ההתקפות מצד אנשי תקשורת ופוליטיקאים שונים, שמנסים לקבוע על דעת עצמם מה מותר לרב להגיד ומה אסור, וכן פוגעים ברב באמירות חמורות" .

לדבריהם, "צה"ל חשוב לנו. אנו רואים בו חלק חשוב ומרכזי מגאולת עם ישראל והשיבה לארץ הקודש. זאת הסיבה שבני הציונות הדתית נמצאים תמיד במקומות הגבוהים ברשימת המתגייסים לצה"ל, ואת חייליהם ניתן למצוא בסיירות הכי מובחרות בצבא. אבל גם ההלכה, רוח התורה והרוחניות חשובה לנו לא פחות מכך, ואפילו יותר".

שיעורו של הרב אליהו השבוע

שיעורו של הרב אליהו השבועצילום: יוסף ברנפלד

דברי התמיכה נכתבו על רקע הגיבוי שנתן רב העיר צפת לאמירות של הרב שלמה אבינר שפורסמו ב'כיפה' ועוררו סערה ציבורית גדולה.

שילה זוהר, שמיניסט שחתם על המכתב, סיפר: "אנחנו רוצים להתגייס. כל אחד מהחבר'ה מנסה להתקבל ליחידות כמה שיותר מובחרות.  אבל ההשוואה של מי שהיה סגן הרמטכ"ל לתקופת השואה והאמירה של הרמטכ"ל בעצמו נגד 'הבא להורגך השכם להורגו' מוציאות לנו את האנרגיות להילחם"

מועמד לגיוס נוסף שהתבטא בנושא הוא בחור בשם דוד ליקסינברג שאמר: "אני לא רוצה לרוץ לקרב אחרי מי שלא רוצה להכריע, אחרי מי שלא נותן גיבוי לחיילים שלו אלא שוכר עו"ד בשביל לדפוק אותם".

בסביבות של הרב אליהו ציינו כי גם רבנים רבים הביעו תמיכו בו לרבות, הרב הראשי הספרדי יצחק יוסף, רב העיר ירושלים הרב אריה שטרן, הרב דב ליאור, ראש ישיבת ההסדר בשדרות הרב דוד פנדל, ראש ישיבת ההסדר בדימונה הרב דוד תורג'מן ועוד. לדבריהם, "התמיכה מעידה שאין פה עניין של הרב אליהו אלא של עניין הרבה יותר רחב ועמוק, חייבים לחשב מסלול מחדש" .

מי שגם שלח את ברכתו לרב העיר צפת, שקרא שבוע שעבר לפטר את הרמטכ"ל, הוא ראש ישיבת כיסא רחמים הרב מאיר מזוז שביקש למסור כי "דברי הרב אליהו אינם צריכים חיזוק, דברים אמיתיים. אסור לשתוק על דברים שמחריבים את צה"ל ואת העם".