קרא לבן גביר "נאצי" ונקנס ב-200 אלף שקל

עובד בחנות נוחות בת"א נענש בקנס כספי גבוה, לאחר שהשמיע גידופים כלפי פעיל הימין ואמר לנוכחים כי הוא מברך את הפירהר. "כמה ימים לאחר יום השואה יש מסר חשוב בכך שמי שמכנה יהודי כנאצי ואף ישלם מכיסו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/04/18 10:09 א באייר התשעח

קרא לבן גביר "נאצי" ונקנס ב-200 אלף שקל
איתמר בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בית משפט השלום בירושלים פסק הבוקר (ב') כי עובד בחנות yellow ישלם סכום של 200 אלף שקל לעו"ד איתמר בן גביר, מראשי עצמה יהודית, לאחר שכינה אותו "נאצי".

בחודש אוגוסט האחרון הגיע בן גביר לתחנת הדלק פז "יריד הקטנה" בתל אביב, תדלק את רכבו וביקש לרכוש פחית שתייה. עובד החנות, ז'אקי דאלק, שזיהה כי מדובר בפעיל הימין החל לקרוא לעברו "נאצי", הצדיע לבן גביר במועל יד וטען בפני הנוכחים האחרים בחנות כי הוא מברך את הפירהר. 

בעקבות המקרה הגיש בן גביר תביעה נגד חברת פז, מנהל התחנה והעובד בגין הוצאת לשון הרע ועבירה על חוק איסור הפליה באספקת שירותים ומוצרים. חברת פז ומנהל התחנה הגישו כתב הגנה באמצעות משרד עורכי הדין אמודאי, ואילו העובד סירב לקבל את כתב התביעה. התביעה נמסרה לו גם באמצעות הודעות ווטסאפ ומסרונים, אך העובד המשיך להתחמק מקבלתו  ולא הגיש כתב הגנה. 

בעקבות כך פנה בן גביר לבית המשפט. הבוקר פרסמה סגנית נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופטת דורית פיינשטיין, את פסק דינה בו היא מורה לדאלק לשלם לבן גביר סכום של 200 אלף שקל ועוד עשרת אלפים שקל עבור הוצאות משפט. 

בן גביר, שציין כי התביעה נגד חברת פז ומנהל התחנה תימשך, אמר בתגובה לפסק הדין: "ידע כל עובד בתחנת דלק או חנות נוחות כי הוא אמור לתת שירות ללקוחות מבלי לערב השקפות פוליטיות. כמה ימים לאחר יום השואה יש מסר חשוב בכך שמי שמכנה יהודי כנאצי ואף מצדיע במועל יד, ישלם מכיסו, ויפנים שאסור לערוך זילות בשואה".