קצין בכיר: אי תגובת חמאס - הוכחה להרתעה

מח"ט דאומית ברצועת עזה קיים שיחה עם תושבי כרם שלום, שמנהרת טרור של חמאס הושמדה סמוך אליהם, וציין כי הארגון העזתי "לא מעוניין בעימות. מאמין שסיום הקמת המכשול יביא קץ למנהרות"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/18 08:48 כח בטבת התשעח

קצין בכיר: אי תגובת חמאס - הוכחה להרתעה
אל"מ הלר (במרכז) בתדרוך עם הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד ומפקד אוגדת עזה, צילום: פלאש 90. גפן רזניק

חמאס לא מעוניין בהסלמה ואיום המנהרות קרוב לסיום, כך אמר אמש (ראשון) מפקד החטיבה הדרומית ברצועת עזה, אל"מ קובי הלר, בשיחה עם תושבי קיבוץ כרם שלום שסמוך אליהם אותרה והושמדה מנהרת טרור של חמאס.

"העובדה שחמאס לא הגיב בירי לאחר הפצצת המנהרה מוכיחה שיש לנו הרתעה מולו", אמר והדגיש כי "חוסר תגובה שלהם אל מול פעולה שלנו זו הרתעה".

לדבריו, אם יהיו עוד מנהרות, נאתר אותן באמצעות הטכנולוגיה. מבחינתנו צה"ל נמצא במוכנות טובה הרבה יותר בהשוואה לתקופה לפני צוק איתן. חמאס ספג מכה קשה, הרסנו להם נכס משמעותי וזהו הישג גדול".

כזכור שלשום הפציץ צה"ל מהאוויר מנהרה שהתגלתה באזור רפיח. תחילה התמקדה פעילות הצבא בשטח הפלסטיני ולמחרת השמידו כוחות הנדסה גם את החלק שחדר לשטח ישראל, מתחת למעבר הסחורות שבכרם שלום.

בנוגע לבניית המכשול הישראלי, שאמור לתת מענה לאיום המנהרות, אמר הלר כי הוא "מאמין שסיום הקמת המכשול יביא קץ למנהרות. ההערכה היא שנסיים לבנות אותו עד סוף 2018 או תחילת 2019. בניית המכשול נותנת מוטיבציה שלא להיכנס לעימות עם עזה. המטרה היא להימנע מעימות ככל שניתן, לפחות עד השלמת הקמת מכשול".

על האיומים "ביום שאחרי" מצד חמאס הוא ציין כי יתכן שארגון הטרור ינסה להוציא פיגועים מהאוויר, אך הבהיר כי "גם לכך אנחנו ערוכים ויש לכך מענה". עוד הוא סיפר כי למרות כל ההתרחשויות האחרונות בדרום, "חמאס לא מעוניין בעימות, בין השאר על רקע הסכם הפיוס הפנים פלסטיני. הוא לא רוצה להיתפס כגורם שהרס את ההסכם על ידי הסלמה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן