התשובה של הנוער הדתי לקמפיין ה"הדתה"

פעילי מטה הנוער בבית היהודי דנו בדרכי ההתמודדות עם ההאשמות כלפי הציבור הדתי, שמופנות לטענתם מצד גורמים חילוניים כמו הפורום החילוני. "לא ניתן לדבר להמשיך ללא תגובה ראויה, החלטנו להתחיל לפעול בנושא"

חדשות כיפה דויד ליבנה 13/03/18 10:14 כו באדר התשעח

התשובה של הנוער הדתי לקמפיין ה"הדתה"
מטה הנוער של הבית היהודי בסמינריון על "הדתה", צילום: דוברות נוער הבית היהודי

למושג ''הדתה'' נחשף הציבור הישראלי בשנה האחרונה, ואין זה סוד שהוא סחף את הציבור הישראלי למערבולת של האשמות והכפשות. כעת נדרש דור העתיד של הציבור הדתי לסוגיה, מתוך הבנה כי הגיע הזמן שגם הוא יתייחס למצב ויגיב בנושא. 

לצורך כך התאספו ביום ראשון האחרון כ-15 פעילי מטה נוער הבית היהודי ליום סמינריון שהתקיים בחדר הסיעה של הבית היהודי בכנסת. במהלך היום שמעו הצעירים שיחות על המושג "הדתה" ועל הדרכים להתמודד עם ההאשמות כלפי הציבור הדתי, שמופנות לטענתם מצד גורמים חילוניים כמו הפורום החילוני.

מזכ''ל עזרא, שאול דה-מלאך, דיבר על הגדרת המושג ועל עמדת הציונות הדתית לקיומה של "הדתה" מכל סוג שהוא. בשיחה מפי איתי גרנק, מנהל ארגון ''זהות'' לשעבר, שמעו הצעירים על האנשים שעומדים מאחורי קמפיין ה"הדתה", על מטרות הפורום החילוני ועל ההשפעה הפוליטית העתידית שב''הדתה''. 

אחרי כל שיחה שמעו בני הנוער סיכום וקיבלו הוספת מידע רלוונטי מפי יו''ר מטה הנוער, מתן ישראל.
את שיחתו עם בני הנוער סיכם איתי גרנק: ''הנושא בו עסק הסמינריון הוא חשוב ואני מקווה שמהנוער שלנו תצא גאולה וכי הם יגיבו כראוי לפעילות הפורום החילוני''. לבני הנוער הוסיף בנימה אישית: "אני בגילכם לא חלמתי על פעילות פוליטית ענפה כמו שאתם עושים, האקטיביות שלכם מעוררת השראה וחשובה''.

את היום כולו סיכם יו''ר מטה הנוער הטרי, מתן ישראל: "התקפות השמאל והאנטי-דתיים את הדתיים, שרק התחזקו עוד ועוד בחודשים האחרונים בלי משוא ובלי בושה, והפצת השקרים והתעמולה שהפורום החילוני מקיים מזה חודשים באין מפריע, חרו לנו מאוד בנוער ולכן החלטנו להתחיל לפעול בנושא. 

"את יום הסמינריון קיימנו על מנת להכיר את הנושא טוב יותר ועל מנת מה שנקרא 'להכיר את האויב', או במקרה הזה את אחינו היהודים שהדת היא פגם לטעמם. מתוך השיחות למדנו על פעילות הפורום החילוני, שמטרתו היא בלעדית - החלנת מדינת ישראל וסילוק הדת מהמשוואה. לא ניתן לדבר להמשיך ללא תגובה ראויה, וחלק ממסקנותינו מהסמינריון יובאו לידי ביצוע ובהמשך השנה נשיק תוכנית בעצמנו".