קולות בבית היהודי: צהר פוגעת ברבנות

השר אריאל טען כי מערך הכשרות החדש של הארגון, "יחליש את הרבנות". ח"כ סמוטריץ': "הצטרפות לניסיונות לפגוע בה ובשירותי הדת במדינה היהודית". ח"כ יוגב: "חיזרו בכם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/02/18 17:27 יא באדר התשעח

קולות בבית היהודי: צהר פוגעת ברבנות
חלק מחברי הסיעה תקפו את יוזמת צהר, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

באגף השמרני של הבית היהודי תקפו הערב (שני) את מערך הכשרות החדש של ארגון וצהר וקראו להם לחזור מהקמתו.

"מאז שהוקמה הרבנות הראשית היא שקבעה ותקבע מהי כשרות ואני מברך על חיזוקו", אמר שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי, אורי אריאל.

לדבריו, "השקיפות יכולות להתבצע בתוך הרבנות ובשום אופן אין להרים מערך כשרות אלטרנטיבי שיחליש את הרבנות ואת מערך הכשרות. כמו שאין שתי משטרות כך תישאר רבנות ראשית אחת".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הטיח בארגון הרבנים בטוויטר כי "טוב היה אם ארגון רבני צהר היה משקיע את כל יכולותיו בחיזוק הרבנות הראשית והתיקון מה שצריך תיקון בה ולא בהצטרפות לניסיונות לפגוע בה ובשירותי הדת במדינה היהודית".

יש לציין כי ראשי מערך הכשרות החדש של צהר הגיעו היום לכנסת, לאחר מסיבת העיתונאים שקיימו, במטרה להיפגש עם בכירי המפלגה ולהסביר להם כי מטרתם לשפר עולם הכשרות בישראל ולא לפגוע ברבנות הראשית

מסיבת העיתונאים של צהר

מסיבת העיתונאים של צהרצילום: יחצ

ח"כ מוטי יוגב שיבח את צהר על על פועלם באופן כללי, אך הסתייג מיוזמת הכשרות החדשה, "מורי וחברי בארגון צהר. אני סבור כי בארגון צהר עושים הרבה דברים טובים, לקירוב ישראל לאבינו שבשמיים, לתורה ולמצווה".

לצד זה אמר כי הוא "סבור שגם אם יש למישהו ביקורת על הרבנות הראשית לישראל, הרי שזו הרבנות הנבחרת במדינת ישראל - ראשית צמיחת גאולתנו וכל פירוד, הפרטה בתחום זה ויצירת אלטרנטיבה לרבנות הראשית, זה פירוד בעם ישראל ועלול להצמיח גם כשלים בציבור הישראלי הרחב. גם אם כוונתכם רצויה, מעשיכם אינם רצויים".

בהמשך הוא הציע שהארגון יפעל להידברות עם הרבנות הראשית, "בסוף, יש רבנים ראשיים נבחרים ועל פיהם תצא תורה מירושלים. כל תחום שינוהל באופן אלטרנטיבי, יביא לפיצולים ופילוגים בישראל.
רבותי רבני צהר",

יוגב קרא לאבני צהר לחזור בהם מהקמת מערך הכשרות החדש, "חיזרו בכם מאלטרנטיבות. יחד נפעל לתקן את הדרוש תיקון ונשמור על כבודה ומעמדה של הרבנות הראשית לישראל, מפעלו ההיסטורי של מורה הדורות- הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, כגוף העליון לפסיקת ההלכה הציבורית בישראל ועל אחדות עם ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן