צפו: חיילת בודדה ממקסיקו וחברת משלחת החילוץ של צה"ל

פאולה וינצר עלתה לא מזמן ממקסיקו לישראל כדי לשרת בצבא כמדריכת חליוץ בפיקוד העורף. רעידת האדמה הקשה שאירעה במדינת הולדתה תפסה אותה בדיוק כשהיא בחופשת מולדת עם משפחתה

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/10/17 15:56 יא בתשרי התשעח

צפו: חיילת בודדה ממקסיקו וחברת משלחת החילוץ של צה"ל
ויצנר עם נציגי בני עקיבא העולמית, צילום: בני עקיבא העולמית

פאולה ויצנר, חיילת בודדה בפיקוד העורף ממקסיקו, שהתה באמצע ביקור מולדת כשנודע לה על רעידות האדמה במדינה. מהר מאוד היא הוזעקה להצטרף למשלחת החילוץ שהגיעה מישראל והחליפה את בגדי האזרחות במדי הצבא

ויצנר, המשרתת כמדריכת חילוץ בפיקוד העורף, תיארה בפני חברי משלחת החילוץ ואנשי הקהילה היהודית במקסיקו את חוויותיה מימי החילוץ, "הקהילה, וגם האנשים שהיו בחוץ כאשר עבדנו בבניינים, כל הזמן הודו לנו על כך שאנחנו פה ואמרו לנו: 'אנחנו מאוד אוהבים אתכם ואנחנו מעריכים את שהותכם פה ואת תמיכתכם'...".

ויצנר היא בוגרת תכנית הכשרה של תנועת בני עקיבא העולמית, תכנית המיועדת לבוגרי תיכון מהתפוצות המגיעים לארץ לשלושה חודשי לימודים, עבודה, פעילויות התנדבות וטיולים. בסיום תכנית ההכשרה בחרה ויצנר להתגייס לצה"ל. כשנה לאחר שעזבה את מקסיקו היא שבה אליה לביקור משפחתי שמהר מאוד השתלב עם תפקידה הצבאי, ""עבורי זה היה מרשים ביותר. לאחר היעדרות של כמעט שנה שלמה, ופתאום חזרתי למדינה שלי ותוך כדי הילוכי הייתי צריכה להגיש מים, אוכל, שמיכות, אוכל כשר, הכל היה מרשים מאוד".

כזכור, רעידת האדמה במקסיקו שהתרחשה לפני כשבועיים, הייתה מן הקשות ב-30 השנים האחרונות. עד כה עומד מספר ההרוגים על 338 אנשים והיקף הנזקים מוערך בכ- 2 מיליארד דולרים.

מעבר למשלחת החילוץ של צה"ל, שיצאה לדרך בערב ראש השנה, גם שליחי הסוכנות היהודית ומתנדבים מהקהילה היהודית במדינה פעלו לסייע לנפגעי רעשי האדמה, אספו חבילות מזון, ציוד בסיסי ותרופות ושלחו אותם למקומות שנפגעו.

שליח תנועת בני עקיבא במקום, שמואל בן אדיבה, תיאר את הפעילות כמרגשת במיוחד. לדבריו, "ההתגייסות של הקהילה ושל כלל השליחים היא מרשימה ומיוחדת. עם ישראל מתגייס לעזור לכל מי שזקוק לכך ומוסיף לאחדות ולקידוש ה'. אני גאה בעם שלי שתמיד מגיע לעזור למי שנמצא בצרה גם מסביב לעולם וגאה בחברים שלי כאן ולחניכי ולפעילי תנועת בני עקיבא שהגיעו לסייע ולתמוך לעם המקסיקני בשעה קשה זו. אני מאחל לכולם שנה טובה ובשורות טובות".