צפו: הצנחנים החרדים בצניחת בכורה

20 צנחנים חרדים המשולבים בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים ערכו אתמול את צניחת הבכורה בדרך לכנפי הצניחה הנכספות. "הם אמנם עוסקים במה שמכונה 'צניחה' אבל מבחינה רוחנית אנחנו רואים בהם דווקא 'בני עלייה'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/07/17 13:58 יט בתמוז התשעז

צפו: הצנחנים החרדים בצניחת בכורה
הצנחנים לפני העלייה למטוס, צילום: יחצ

אתמול (רביעי) ערכו 20 צנחנים חרדים את צניחת הבכורה שלהם לאחר סיום קורס הצניחה בבסיס 'פלמחים' של חיל האוויר שבמישור החוף הדרומי. כל ה-20 עברו את הצניחה בהצלחה. החיילים החרדים הינם בני מחזור הגיוס השני של פלוגת ח"ץ החרדית שבגדוד 202 של חטיבת הצנחנים. 



רבני עמותת 'נצח יהודה', המלווים את הצנחנים החרדים, מספרים כי "בד בבד עם האימונים המפרכים, כל החיילים מקפידים על תפילות ועל קביעת עתים לתורה. מיותר לציין כמובן את ההקפדה בפלוגה החדשה על כל מצווה, קלה כבחמורה. הם אמנם עוסקים במה שמכונה 'צניחה' אבל מבחינה רוחנית אנחנו רואים בהם דווקא 'בני עלייה'".

חטיבת הצנחנים נחשבת לאחת החטיבות המובחרות בצה"ל. האימונים בחטיבה נחשבים למפרכים במיוחד והם כוללים אימוני כושר גופני, קרב מגע, התמחות במספר רב של כלי נשק, מסעות ארוכים תוך נשיאת ציוד כבד, שבועות של הישרדות בשטח, ניווטים, תרגול הסוואה, אימונים במסוקים, צניחה, לוחמה בשטח בנוי, ועוד.