צפו: בר המצווה של אליעזר מאירוביץ' בן ה-88

לפני 75 שנים הוא עלה לתורה ללא אביו ובצער גדול. השבוע, הוא החליט לעשות חוויה מתקנת: בנוכחות רעייתו, נכדיו ומשפחתו המורחבת בארץ ישראל הוא עלה לתורה וחגג בר מצווה מחדש. צפו בחגיגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/07/17 21:02 יב בתמוז התשעז

צפו: בר המצווה של אליעזר מאירוביץ' בן ה-88
העלייה לתורה, צילום: בית ג'ני ברויאר של עמותת רעות בתל אביב

בבית ג'ני ברויאר, בית הדיור המוגן של עמותת רעות בתל אביב, חגגו הבוקר (ה') בר מצווה מיוחדת לדייר הבית אליעזר מאירוביץ בן ה-88 שלא זכה לחגיגות בר המצווה היות שבזמן שהיה בן 13 היה אליעזר בזמן המלחמה ולאחר מכן נשלח לאוושויץ עם משפחתו.

https://youtu.be/uhC4vJ2bVIc

אליעזר היה בעבר מנהל בית הדיור המוגן ג'ני ברויאר וכעת הוא שב כדייר לבית, נשוי לחנה שהיא ביתו של ניצול הטבח בחברון ולזוג 3 ילדים, 11 נכדים ונין שבאו לחגוג ולשמוח עם אליעזר בחגיגות בר המצווה בו השתתפו גם דיירים נוספים, צוות העובדים ומנכ"ל עמותת רעות מר אלכס יעקובי.

אליעזר מאירוביץ

אליעזר מאירוביץ' עם עוגת הבר מצווהצילום: בית ג'ני ברויאר של עמותת רעות בתל אביב

אליעזר ציין כי "לא הייתה לי חגיגה אמיתי כמו כל ילד בגילי בגלל המלחמה. בגיל 13 הייתי בהונגריה ואבא שלי היה במחנה כפייה ולא היה לי קשר איתו ולא חלמתי על בר מצווה. הוא ידע שיש לי בר מצווה והוא כתב לי מכתב ואיחל לי מזל טוב. למדתי להניח תפילין ולהגיד את ההפטרה ועליתי בבית הכנסת וקיבלתי את ההפטרה אבל לא הייתה חגיגה ולא קידוש. עליתי לאמא לעזרת הנשים ובכינו שנינו. לאחר מכן נסענו לאוושויץ ואת אמא ואבא לקחו מיד לגזים. הגיע הזמן שאני אחגוג בר מצווה כמו כל נער. הנכדים והילדים יהיו איתי וישמחו איתי בבר המצווה".

 

אלכס יעקובי מנכ"ל עמותת רעות שהשתתף אף הוא בחגיגת בר המצווה ציין לאחר מכן כי "מי שלא יכול לחגוג בר מצווה במועד הקבוע בגלל הקללה שהייתה שם אז הקב"ה יהפוך אותה לברכה. אני מאחל לאליעזר בריאות ואושר וזוהי סגירת מעגל לחגוג לו כאן לאחר שהוא היה מנהל הבית. שיזכה לבריאות ואריכות ימים, עד 120".