צפו ברשימה המלאה: שליש מבתי הספר המצטיינים, שייכים לציונות הדתית

רשימת בתי הספר הורכבה ממוסדות שהצטיינו מבחינה לימודית, ערכית וחברתית. כל בית ספר יזכה למענק משתנה שינוע בין 3,000 ל-8,000 שקלים. השר בנט: "חוסנה של החברה הישראלית טמון באיכות מנהליה ומחנכיה". צפו ברשימה המלאה וגלו אם בתי הספר של ילדיכם נמצאים בה

חדשות כיפה משה ויסטוך 14/08/17 17:57 כב באב התשעז

צפו ברשימה המלאה: שליש מבתי הספר המצטיינים, שייכים לציונות הדתית
מורה בכיתה, צילום: shutterstock

משרד החינוך פרסם היום (שני) את רשימת בתי הספר המצטיינים מבחינה לימודית, ערכית וחברתית. נתון מעניין מהרשימה מלמד כי כשליש ממוסדות החינוך משתייכים למגזר הדתי לאומי.

285 בתי הספר שזכו להיכנס לרשימה, נמדדו על פי פרמטרים שונים שנתנו משקל גדול לשינוי שהם הצליחו ליצור בקרב תלמידיהם ביחס לשנה שעברה.

צפו ברשימה המלאה וגלו האם בתי הספר של ילדיכם נמצאים בין המוסדות המצטיינים

הקריטריונים שבמשרד החינוך בחנו לפיהם את מוסדות החינוך, היו מניעת נשירת תלמידים, שילוב תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס הבוגרים לצה"ל ולשירות הלאומי-אזרחי, ושיפור הסיכוי להשגת תעודת בגרות, מבין אלה שאינם זכאים לתעודה מלאה.

יש לציין כי אמות המידה נבחרו במסגרת הסכם שנחתם בין משרדי החינוך והאוצר לארגון המורים וכי התגמולים, שיחולקו באופן שונה בין כל בית ספר, ינועו בין 3,000 ל-8,000 שקלים.

 

השר בנט בזמן נאומו בועית הארץ

השר בנט בזמן נאומו בועית הארץצילום: מירי שמעונוביץ

285 בתי הספר המצטיינים נבחרו מבין 714 המוסדות בעלי חטיבות עליונות בישראל. 53% מהם משתייכות למגזר הממלכתי, 33% לממלכתי דתי, 8% לערבי, 5% לחרדי, 1% לבדואי ו-1% לדרוזי.

שר החינוך נפתלי בנט אמר בהתייחס לרשימה כי "חוסנה של החברה הישראלית טמון באיכות מנהליה ומחנכיה. אני מברך את המנהלים ועובדי ההוראה שהצטיינו בטיפוח ובעיצוב הערכים של הדורות הבאים".

ראש מנהל החמ"ד, ד"ר אברהם ליפשיץ ציין לאור פרסום רשימת בתי הספר המצטיינים כי הוא "גאה שהעבודה האינטנסיבית של צוותי המורים והפיקוח לצד הטמעת הלמידה המשמעותית, מבלי להניח לרגע את העולם הערכי והציוני, נתנו את התוצאות הנפלאות הללו".

לדבריו, "אין ספק שזה גורם למוסדות החמ"ד להוביל את רשימת בתי הספר הטובים של ישראל. אנו מלווים את צוותי ההוראה באופן מקצועי ורואים את חובנו למצות את יכולתו של כל תלמיד למקום הגבוה ביותר אליו הוא יכול להגיע. בנינו מתווה עבודה שיטתי ומסודר ורואים את התוצאות בשטח. בשנים האחרונות הישגי החמ"ד קפצו כמעט בכל שנה. זה בא לידי ביטוי במעקב יותר אינטנסיבי אחרי התלמידים, ליווי מתקשים, רכזים פדגוגיים בתוך בתי הספר ויותר השתלמויות למורים".

ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מנהל החמ"ד ציין כי "אני גאה שהעבודה האינטנסיבית של צוותי המורים והפיקוח לצד הטמעת הלמידה המשמעותית מבלי להניח לרגע את העולם הערכי והציוני נתנו את התוצאות הנפלאות הללו ואין ספק שזה גורם למוסדות החמ"ד להוביל את רשימת בתי הספר הטובים של ישראל. אנו מלווים את צוותי ההוראה באופן מקצועי ורואים את חובנו למצות את יכולתו של כל תלמיד למקום הגבוה ביותר אליו הוא יכול להגיע. בנינו מתווה עבודה שיטתי ומסודר ורואים את התוצאות בשטח. בשנים האחרונות הישגי החמ"ד קפצו כמעט בכל שנה. זה בא לידי ביטוי במעקב יותר אינטנסיבי אחרי התלמידים, ליווי מתקשים, רכזים פדגוגיים בתוך בתי הספר ויותר השתלמויות למורים".

ברשת אמי"ת שמחו לגלות כי 19 מבתי החינוך שלה, נבחרו לרשימת בתי הספר המצטיינים בישראל. מנכ"ל הרשת, ד"ר אמנון אלדר, אמר כי "ההישג המצוין הוא תוצר של צוותים חינוכיים שמשקיעים את כל כולם בתלמידים, לא רק בין הצלצולים אלא 24/7. המורים בבתי החינוך של  אמי"ת לא מוותרים על אף תלמיד ולא מוותרים לאף תלמיד. אנחנו שמחים שבתי הספר הללו גם משקיעים ומצטיינים בחדשנות פדגוגית ועוברים ללמידה המותאמת למאה העשרים ואחת".

מנכ"ל מרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא אלחנן גלט בירך את עשרות המוסדות שקיבלו את אות ההצטיינות ואמר כי היא "מוכיחה שניתן להצליח בתורה, בדרך ארץ ובלימודים כלליים. אנו גאים בצוות החינוכי המסור , במוסדות ובתלמידים עצמם שכולם יחד עמלו רבות בשילוב ידיים ויחד הגיעו להצלחות".

מרשת החינוך 'נעם-צביה'  מסרו כי לאור העובדה שמוסדותיה "מרכיבים 11% מכלל זוכי בתי הספר בארץ שקיבלו את אות ההצטיינות והתגמול הגבוהים ביותר, המתבטא במענק של 8250 שח לכל מורה. אנו רוצים להוקיר את המורים על מסירותם".

לדבריהם, "התוצאות מעידות על המסירות של צוותי ההוראה לצד תוכניות חינוך משמעותיות שמחוללות שינוי וב"ה נושאים פירות. להוביל בחינוך התורני ציוני זו לא רק סיסמה".