צפו בסרטון חדש של 'חותם' שמציע: חיסון ל'חיידק הגירושין' ולרווקות

אחרי סרטון ההסברה נגד גיוס בנות לצה"ל ארגון חותם משיק תוכנית חדשה "טיפת דבש" שמטרתה צמצום הגירושין בישראל. חדווה אריאל המתמחה עשרות שנים בטיפול וייעוץ זוגי: "המטרה היא להעביר את המסר של ציפיות אחרות ממערכת הנישואין"

חדשות כיפה 17/05/17 20:25 כא באייר התשעז

צפו בסרטון חדש של 'חותם' שמציע: חיסון ל'חיידק הגירושין' ולרווקות
aa

בימים אלו משיק ארגון 'חותם' מיזם חדש שמטרתו צמצום הגירושין בישראל, חיזוק המשפחה והקשר הזוגי, במסגרת תכנית ממוקדת להכשרת זוגות ורווקים לאתגר חיי הנישואים ולהעצמת הקשר הזוגי מתוך נקודת פתיחה חיובית ולא מתוך משבר. התכנית מכשירה זוגות ורווקים המחפשים זוגיות, לחיי הנישואין תוך הקניית כלים, ופיתוח תודעה זוגית משותפת המתמקדת ב"אנחנו" במקום ב"אני". התכנית אינה דורשת התחייבות לזמן ארוך, כרוכה בעלות כלכלית נמוכה ובעלת תפוקה גבוהה.

"תפיסת הזוגיות והציפיות ממנה הם מוטעות. לכן אנשים רבים לא מרוצים מהמערכת הזוגית שלהם" – מסבירה עו"ס חדווה אריאל מראשי המיזם. "זוגיות יציבה ואוהבת היא הבסיס למשפחה בריאה ומתפקדת, ומשפיעה רבות על הילדים, על הסביבה הקרובה ואף על החברה כולה". רוב הזוגות אינם מקבלים הדרכה מסודרת להתמודדות עם אתגרי הזוגיות בתחילת דרכם, ולעיתים כאשר מתפתח קושי והם פונים לקבלת ייעוץ זה כבר בשלב שעלול להיות מאוחר מדי. כמו כן לא לכל הזוגות יש אפשרות להתחייב לטיפול זוגי הן מבחינה כלכלית והן מצד ההתחייבות לטיפול ארוך טווח".