צפו: במעלה לבונה קיימו גם השנה את מצוות ראשית הגז

הכבשים נמכרו לרב אליהו במהלך השנה כדי לזכות אותו במצווה ואתמול בהשתתפות מאות אנשים, נמשכה מסורת חגיגות ראשית הגז ביישוב מעלה לבונה, אשר בשיאו מסר הרב שמואל אליהו את ראשית הגז לכהן

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/17 10:50 ח בסיון התשעז

צפו: במעלה לבונה קיימו גם השנה את מצוות ראשית הגז
הרב אליהו והרב שחור מברכים את הקהל, צילום: מזכירות מעלה לבונה


כמידי שנה באסרו חג שבועות נערכה במעלה לבונה חגיגת הבאת ראשית הגז לכהן. במהלך הטקס שנערך ברוב עם ובליווי שופרות וכהנים תושבי היישוב. מסר הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, את ראשית הגז לאביאל כהן, רכז הנוער הצעיר במעלה לבונה. במהלך הטקס, הסביר רב היישוב יאיר שחור את פרטי המצווה ומקורה. הרב שחור סיפר שבמהלך השנה, נמכרו הכבשים שבפינת החי במעלה לבונה, לרב אליהו כדי שהוא יוכל לקיים את המצווה בעצמו.

https://youtu.be/lgvvoHkitjc 


הרב אליהו בירך את המשתתפים ואת תושבי מעלה לבונה והודה להם על שזיכו אותו לקיים מצוות עשה מן התורה. בטקס השתתפו גם ראש מועצת בנימין מר אבי רואה וסגנו ראש המועצה מר ישראל גנץ 
ראש המועצה שנשא דברים ובירך את תושבי היישוב שמזכים את עם ישראל מידי שנה בקיום המצווה. חגיגות ראשית הם מסורת במעלה לבונה שלקיומה מתגייסים תושבים רבים החושפים את הפן הקהילתי המיוחד של היישוב. בני נוער ומבוגרים עמלים יחד בהובלת הנהגת היישוב להפקת האירוע שמושך רבים מתושבי האזור.

 

צילום: מזכירות מעלה לבונה


פינת החי במעלה פועלת במהלך השנה וארחת אורחים רבים שנהנים ממפגש בלתי אמצעי עם בעלי החיים. טקס הנפת ראשית הגז הוא שיא של אירוע הכולל שלל פעילויות בפינת החי ובסביבתה; גיזת צמר, רכיבה, פינת ליטוף, מתנפחים, יצירה ועוד. היישוב מעלה לבונה נמצא בימים אלו בתנופת פיתוח ומשפחות רבות קובעות את ביתן במקום. בימים אלו הולך ונשלם שיווק שלב א ובשבועות הקרובים תחל הבניה והשיווק של שלב ב'.