"צעדת הבושה": עשרות אלפים מחו נגד חוק ההמלצות

המפגינים שהגיעו לתל אביב מחו על הכוונה להעביר את החוק שימנע מהמשטרה להגיש המלצות לכתב אישום נגד נבחרי ציבור. עוזי ארד: "מצפים מהשלטון לממלכתיות ולא לשלוח מקורבים לעשות מיליונים". אלדד יניב: "מאבק נגד השחיתות והשנאה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 03/12/17 09:21 טו בכסלו התשעח

"צעדת הבושה": עשרות אלפים מחו נגד חוק ההמלצות
מפגינים נגד חוק ההמלצות. ההפגנה בתל אביב, צילום: פלאש 90. תומר נאוברג

בשנה האחרונה הפגינו מידי מוצאי שבת עשרות, ולעתים מאו אנשים מול ביתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה שילחם בשחיתות לכאורה של הממשלה והעומד בראשה. אמש (מוצאי שבת) העתיקו המארגנים את ההתכנסות לתל אביב ולמוקדים נוספים והצליחו לגייס למאבקם עשרות אלפי אנשים.

"צעדת הבושה" זה השם שניתן להפגנה שנערכה בשדרות רוטשילד בעיר. מה שהוביל אליה זו הצעת חוק ההמלצות שאמורה לעלות לאישור במליאת הכנסת השבוע.

טוענים לשחיתות שלטונית. המפגינים בתל אביב

טוענים לשחיתות שלטונית. המפגינים בתל אביבצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון אמר כי "ההפגנה אמש היא חלק חשוב במאבק בשחיתות. מאבק זה הוא לא ענין של ימין או שמאל. הישרדות פוליטית, ולעזאזל טובת המדינה, משמעותה סכנה לכלל הציבור בישראל! אנו במאבק שאין מוצדק ממנו, על דמותה המוסרית של ישראל. למען ילדינו, נכדינו ולמען עתידנו לא נרפה, כי הגיע הזמן למנהיגות אחרת!

החוק, שימנע מהמשטרה להגיש את המלצותיה לפרקליטות לאחר חקירות נבחרי ציבור, מעורר סערה גדולה כשמתנגדיו טוענים שהוא מהווה פגיע חמורה בדמוקרטיה ומסמל את השלטון המושחת. היועץ לביטחון לאומי לשעבר עוזי ארד, מי שהיה מקורב לנתניהו וכיום נמצא עמו בנתק, אמר במהלך ההפגנה כי "אזרחים נושאים את העול הכלכלי תוך ציפייה שהשלטון ינהג בממלכתיות, ולא ישלח את מקורביו לעשות מיליונים. במדינה מתוקנת השלטון היה מכונן מנגנון למלחמה בשחיתות. אבל ראו זה פלא, במקום שהדבר ייעשה על ידי השלטונות נעשה בדיוק ההיפך".

אחד ממייסדי המחאה, אלדד יניב ממפלגת העבודה, אמר בשידור חי בפייסבוק: "זה השבוע ה-54 להפגנה שהתחיל מני נפתלי בכיכר הזאת והוא יהיה גיבור לאומי מפה התחיל המאבק נגד השחיתות והשנאה. כל הכבוד להם, ואנחנו עוברים לתל אביב, מול בית הכרזת המדינה. שם אנחנו מתחילים היום. תגיעו בהמוניכם, צאו לדרך - חבל על הזמן. היום באים בכל הכוח, לא 'משתפים בכל הכוח'".