צור גולדין על ליברמן: "המשימה זה לנצח את חמאס, לא משפחות שכולות"

אחיו של החייל ההרוג והחטוף תקף את שר הביטחון וטען כי הוא עסוק "בתדרוך נגד משפחות גולדין ושאול". מנהיג חמאס בעזה על ראש הממשלה: "מוכר אשליות למשפחות החיילים הישראלים ששבויים בידינו. לא נפתח במשא ומתן לפני שחרורם של 54 משוחררי עסקת שליט"

חדשות כיפה משה ויסטוך 28/08/17 21:02 ו באלול התשעז

צור גולדין על ליברמן: "המשימה זה לנצח את חמאס, לא משפחות שכולות"
תומך בבניה. השר ליברמן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

משפחת גולדין ממשיכה במתקפתה על שר הביטחון, כשהערב (שני) אחיו של הדר הי"ד, צור גולדין, מאשים את ליברמן בהתעמרות במשפחתו ובמשפחת שאול.

"מהבוקר עסוק שר הביטחון בתדרוך נגד משפחות גולדין ושאול", צייץ גולדין בחשבון הטוויטר שלו והוסיף כי אותו "לימדו כלוחם בצה"ל שהמשימה שלנו זה לנצח את חמאס, לא משפחות שכולות".

בהמשך הוא כתב: "יש לי בקשה אחת כאח לקצין שנהרג ונחטף. בפעם הבאה שתראיינו את ליברמן תבקשו לדעת פעולה אחת שעשה להשבת החטופים".

דבריו של אחיו התאום של הדר גולדין הצטרפו לדברי הוריו שהאשימו את ליברמן בפחדנות לאחר שאתמול הוא אמר כי למרות שהוא "מקבל בהבנה ובאהבה את הביקורת של משפחות גולדין ושאול, וממשיך להיות מחויב באופן אישי להשבתם לישראל של הדר ואורון ושל אזרחינו המוחזקים ברצועת עזה בניגוד לדין הבינלאומי. אסור לנו לחזור על הטעות בעסקת שליט. באותה עסקה שוחררו 1,027 מחבלים, בהם רוצחים ומשלחיהם, כולל מחמוד קוואסמה ששוחרר לרצועה ומימן את חטיפת שלושת הנערים, ויחיא סנוואר שמנהיג את חמאס ברצועת עזה. אותו סנוואר שמציב כיום דרישות נוקשות שלא מאפשרות להתקדם לעסקה כלשהי".

השפיע על גולדין ושאול? שחרורו של גלעד שליט

השפיע על גולדין ושאול? שחרורו של גלעד שליטצילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

בתוך כך, מנהיג חמא ברצועת עזה, יחיא סנוואר, התייחס להתפטרותו של ליאור לוטן, מתאם ראש הממשלה לעניין השבויים והנעדרים עד השבוע שעבר, ואמר כי "האחראי על הנעדרים בממשלת נתניהו התפטר מפני שהוא נושא תואר ללא משימות וסמכויות ופועל בצילה של ממשלה פחדנית, כלשון משפחות החיילים האסירים".

לטענתו יש בידי חמאס "קלפי מיקוח בעניין האסירים, מה שמעמיד אותנו על קרקע יציבה. אנו מתחייבים ומבטיחים לכל האסירים שנשחרר אותם בעסקאות מכובדות".

בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו אמר סינוואר כי הוא "מוכר אשליות למשפחות החיילים הישראלים ששבויים בידינו. הצבנו מלכתחילה את התנאי לפיו לא נפתח במשא ומתן לפני שחרורם של 54 משוחררי עסקת שליט".

בנוסף ךכך הוא הזכיר כי "עסקת שליט התעכבה במשך שנתיים כיוון שסירבתי בהיותי אסיר להצעת המתווכים, כדי שנשיג עסקה מכובדת במהלכה שחררנו אסירים שהכיבוש הציב נגדם וטו מוחלט. לא נשלם את המחיר פעמיים".