צה"ל לתושבי עזה: אל תתקרבו לגדר

לקראת ציון יום הנכבה והאיום בצעדה המונית פלסטינית לכיון ישראל, הזהיר צה"ל את תושבי הרצועה, "חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם. מגיע לכם ממשלה יותר טובה ועתיד יותר טוב"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/05/18 17:03 כח באייר התשעח

צה"ל לתושבי עזה: אל תתקרבו לגדר
כרוז האזהרה שפוזר בעזה, צילום: דובר צה"ל

לקראת "צעדת המיליון" בעזה, שאמורה להתחיל מחר, הזהיר היום (ראשון) צה"ל את תושבי הרצועה שלא יסכנו את חייהם על ידי התקרבות לגדר המערכת.

"ארגון הטרור חמאס מוביל, מפעיל ומתזמן הפרות סדר אלימות מאוד בגבול רצועת עזה זה מספר שבועות", אמרו בדובר צה"ל וציינו שוב כי הארגון מנצל את הפרות הסדר כדי לבצע פעולות טרור.

בצבא זיהו בימים האחרונים כי פעילי חמאס מפרקים "עמדות שליטה" שנועדו לשלוט על המפגינים בהפגנות שנערכו בשבועות האחרונים וראו בכך עדות לכך שארגון הטרור העזתי "מסיר את הרסנים ופועל באופן גלוי על מנת להעצים את הפרות הסדר האלימות".

 בצה"ל הבהירו כי הם ערוכים לקראת "יום הנכבה" באמצעות פריסה מוגברת של גדודי לוחמים, יחידות מיוחדות, כוחות איסוף מודיעיניים וצלפים באזור וכי הם מזהירים "את תושבי עזה מלהתקרב לגדר ולשמש כלי בידי חמאס. צה"ל ערוך ומוכן לתרחישים נרחבים ונחוש להגן על תושבי ישראל וריבונותה".

בנוסף לכך פזרו מטוסי חיל האוויר כרוזי אזהרה לתושבי רצועת עזה ובה מודל של העיר עזה בשנת 2025 במידה ותושבי המקום לא יבחרו בדרך האלימות.

עזה ב 2025?

עזה ב 2025?צילום: דובר צה"ל

בכרוז השני נכתב בפניה בערבית לתושבים כי "בתקופה האחרונה מנהל חמאס פעילויות אלימות וטרור כנגד מדינת ישראל לאורך גבול ישראל ורצועת עזה. חמאס מסתיר את כישלונותיו הרבים ומסכן את חייכם.

"בזמן הזה חמאס גונב את כספיכם ובאמצעותו חופר מנהרות על חשבונכם. מגיע לכם ממשלה יותר טובה ועתיד יותר טוב. צה"ל מזהיר אתכם מהתקרבות לגדר. צה"ל נחוש להגן על אזרחי ישראל וריבונותה מול ניסיונות הטרור של חמאס בחסות הפרות הסדר האלימות, אל תתקרבו לגדר ואל תשתתפו בהצגת חמאס המסכנת אתכם".