צה"ל חושף: המעבדה לגילוי מנהרות

טובי המוחות במגוון תחומים טכנולוגיים ומחקריים פועלים במעבדה מיוחדת, שמטרתה לחשוף את מנהרות הטרור שחופר חמאס בגבול רצועת עזה, ולהביא להשמדתן. לאחרונה זכו אנשיה בתעודת הצטיינות

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/04/18 17:27 ל בניסן התשעח

צה"ל חושף: המעבדה לגילוי מנהרות
עבודות להשמדת מנהרה סמוך לכרם שלום, צילום: דובר צה"ל

כחלק מהמאמץ לאיתור וסיכול מנהרות הטרור ברצועת עזה, הוקמה לפני כשנתיים באוגדת עזה מעבדה טכנולוגית לגילוי ואיתור מנהרות. המעבדה ממוקמת באוגדת עזה בפיקוד סרן ב׳, מהנדס חשמל וכימיה בהכשרתו, תחתיו פועלים טובי המוחות במגוון תחומים טכנולוגיים ומחקריים, ביניהם אנשי החטיבה הטכנולוגית ליבשה, פיזיקאים, מהנדסים, אנשי מודיעין וגיאולוגים.

איתור וסיכול מנהרות מורכב ממספר מאמצים משולבים המשלימים זה את זה - טכנולוגיים, מודיעיניים ומבצעיים. המעבדה היא הזרוע הטכנולוגית לגילוי המנהרות והיא משתמשת במחקר קרקע חדשני הכולל סריקת תאי שטח ופענוחם.

המעבדה פועלת במקביל גם לשיפור טכנולוגיות קיימות וחותרת לפיתוח טכניקות גילוי חדשות לאיתור ומיפוי, התואמות את האתגר הספציפי של מנהרות טרור בתוואים שונים. אנשי המעבדה עובדים בשיתוף פעולה הדוק עם אנשי המודיעין ועם כוחות ההנדסה ויחידות נוספות בשטח עד לאיתור המנהרה, דרך חקירתה ולמידתה ועד לסיכולה.

היכולות האנושיות החוברות ליכולת העולה המשלבת עשייה טכנולוגית-מודיעינית ומבצעית הביאה ליצירת פעולה מוגברת המניבה תוצאות בקצב מהיר.

בזכות שילוב היכולות של כוחות ההנדסה, המודיעין והחזית הטכנולוגית, המעבדה הגיעה להישגים מוכחים בהם איתורן וסיכולן של חמש מנהרות טרור בחודשים האחרונים. לאחרונה זכתה המעבדה בתעודת הצטיינות מראש החטיבה הטכנולוגית ליבשה באגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן