"צה''ל אינו צבא של הדתיים או החילונים"

בתגובה לדברים מעוררי הסערה של הרב אבינר והרב אליהו, הדגישו בארגון "בית הלל" כי "הצבא שייך לכולנו" וכי "הרמטכ"ל מגלה נכונות להסדיר קשיים של חיילים דתיים". הרב נהוראי: "משוכנעים שימשיך לשתף איתנו פעולה ויעזור בפתרון הבעיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/01/18 16:17 ב בשבט התשעח

"צה''ל אינו צבא של הדתיים או החילונים"
חיילים מתפללים. למצולמים אין קשר למאמר, צילום: פלאש 90

"כרבנים ומחנכים עלינו להימנע מהצהרות המונעות שיח ושיתוף פעולה", כך אמרו היום (ה') בארגון רבני ורבניות "בית הלל", בתגובה לדבריהם של הרב שלמה אבינר והרב שמואל אליהו בנוגע לשירות בצה"ל, שעוררו סערה בימים האחרונים. 

"הציבור הדתי-לאומי בחר להיות שותף מלא בכל תחומי העשייה במדינת ישראל, מתוך נאמנות לתורת ישראל. בנינו ובנותינו משרתים בצבא ובשירות הלאומי מתוך הבנה כי שמירה על ביטחון המדינה ותושביה היא מצווה גדולה, וכי גברים ונשים כאחד מחויבים להשתתף בבניין הארץ", אמרו ב"בית הלל".

"התורה לא אסרה לחיות בחיים מאתגרים, אלא הציבה גבולות שעוזרים לעמוד בהם ומורים לאדם ולחברה את הדרך הראויה. אנו מחנכים את תלמידינו ותלמידותינו להתמודד עם האתגרים המורכבים שמזמן השירות הצבאי וסומכים עליהם שיעמדו במשימה זו.

"במסגרת מאמצים הנעשים בצה"ל לשילוב מוגבר של נשים ביחידות הלוחמות, התעוררו קשיים בשירות של חיילים דתיים בגדודים מסוימים. צמרת הפיקוד הצבאית ובראשם הרמטכ"ל מגלים נכונות להסדיר קשיים אלה ועומדים בקשר עם רבנים מהציונות הדתית ובהם רבניות ורבני 'בית הלל', ראשי ישיבות, וראשי מדרשות".

לדבריהם, "עדיין לא נפתרו כל הקשיים, ואתגרים ניכרים עומדים לפתחנו. אולם, ניכרות כבר תוצאות של הפעולה בגישה זו, המתבססת על דיון משותף ויצירת הסכמה. כרבנים ומחנכים עלינו להימנע מהצהרות המונעות שיח ושיתוף פעולה. צה''ל אינו צבא של הדתיים או החילונים, הוא שייך לכולנו ובכך כוחו".

יו"ר ארגון רבני ורבניות "בית הלל", הרב מאיר נהוראי הוסיף: "אנו מחזקים את ידי הרמטכ"ל. למרות עיסוקיו הרבים בגזרות השונות, אנו משוכנעים שימשיך לשתף איתנו פעולה ויעזור בפתרון הבעיות והסוגיות שעומדות על הפרק כל העת, ומתייחסות להמשך השתלבותם של החיילים והחיילות הדתיים בצה"ל".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן