פרשת ביטן: יזם נדל"ן צפוי להפוך לעד מדינה

בחדשות 2 פורסם כי דרור גלזר צפוי להודות בכך שהעביר 250 אלף שקל למקורבו של יו"ר הקואליציה לשעבר, איש העסקים משה יוסף. העדות אמורה להפלילה את חבר הכנסת

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/18 21:15 טז בטבת התשעח

פרשת ביטן: יזם נדל"ן צפוי להפוך לעד מדינה
ביטן, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

יזם הנדל"ן דרור גלזר צפוי לחתום על הסכם עד מדינה בפרשת השחיתות בראשון לציון שבה נחקר ח"כ דוד ביטן, כך פורסם הערב (ד') בחדשות 2. גלזר צפוי להודות בכך שהעביר 250 אלף שקל כשוחד למקורבו של ביטן, איש העסקים משה יוסף.

עדותו של גלזר צפויה להפליל את ביטן, והיא מתווספת להתפתחות הדרמטית בחקירה שעליה פורסם אתמול. בתוך כך, הפרקליטות מתעקשת שכל המשחדים בפרשה ירצו עונשי מאסר, כולל מי שיהפוך לעד מדינה.

הבוקר עיכבה המשטרה לחקירה את מנכ"ל חברת הבנייה "דניה סיבוס", רונן גינזבורג, ולאחר מכן עצרה אותו. גינזבורג חשוד במעורבות למתן שוחד לח"כ דוד ביטן ולהלבנת הון, ומעצרו הוארך בשישה ימים.

אתמול פורסם בחדשות 2 כי על פי החשד ביטן קיבל מחברת הבנייה שוחד בסכום של 300 אלף שקלים. בשתי הפרשיות שנחקרות כעת, חשוד ח"כ ביטן בקבלת שוחד בסכום מצטבר של יותר חצי מיליון שקלים.

במשטרה מעריכים כי הכספים שהגיעו לביטן הועברו אליו במסגרת פרויקט בנייה בראשון לציון בו התעניינה החברה, אך לא מדובר ב"מתחם האלף" שעליו פורסם בתחילת החקירה. על פי החשד, בחברה פנו לביטן, שהפנה אותם לחברו והעד המרכזי בפרשה, משה יוסף. איש העסקים קיבל לכאורה 300 אלף שקלים, ולאחר מכן הנפיק חשבוניות עבור ייעוץ, שהמשטרה חושדת בהן כפיקטיביות.