פרסום ראשון: נציגי בני עקיבא יעלו להר הבית

האם בקרוב נראה חולצות בני עקיבא ברחבת הר הבית? ועידת ההנהגה של התנועה החליטה להקדיש יום בשנה לעיסוק רוחני ועליה להר הבית. "פעילים אשר רבותיהם מורים להם כן יעלו להר בית ה' כהלכה"

חדשות כיפה דויד ליבנה 27/12/17 13:44 ט בטבת התשעח

פרסום ראשון: נציגי בני עקיבא יעלו להר הבית
תמונת אילוסטרציה, צילום: אילוסטרציה, פלאש 90

תנועת בני עקיבא החליטה לעודד את עובדיה לעלות להר הבית, ותנהיג יום מיוחד בשנה שיעסוק ב"דרישת המקדש". ההחלטה עברה ביום ראשון במהלך ועידת ההנהגה של התנועה. זאת הפעם הראשונה שנציגים מטעם התנועה יעלו להר הבית.

השנה מקיימת תנועת בני עקיבא מספר ועידות בהם דנים הפעילים בהצעות שונות ומקבלים החלטות הקשורות לעיצוב פני התנועה בשנים הבאות. ביום ראשון האחרון התקיימה ועידת ההנהגה של התנועה, במסגרתה התקבלו החלטות המחייבות את הנהגת התנועה ועובדיה.

בהחלטה לעודד את החברים לעלות להר הבית נכתב כי "תנועת בני עקיבא שותפה לכיסופים העזים לבית המקדש ולרצון לקרב באופן מעשי את בניינו. סוגיית העלייה להר הבית בימינו שנויה במחלוקת הלכתית, ואנו מאמינים כי אלו ואלו דברי אלוהים חיים.

"לפיכך, הנהגת התנועה תקיים אחת לשנה יום שיוקדש לתפילה, לימוד ופעילות חינוכית ומעשית שעניינה דרישת המקדש. ביום זה, פעילים אשר רבותיהם מורים להם כן יעלו להר בית ה' כהלכה, בקדושה ובטהרה, ולאחר תהליך למידה וכנה רוחנית והלכתית".

בשנים האחרונות גבר העיסוק בנושא העלייה להר הבית, סוגיה הנמצאת במחלוקת עזה בתוך הציבור הדתי, ולהחלטה שהתקבלה בוועידת התנועה - שנחשבת למיינסטרים בציבור זה - משקל גדול. גורם המקורב לתנועה מסר לכיפה כי הרב חיים דרוקמן, הנחשב מנהיגה הרוחני של התנועה, היה מודע להחלטה וכי "אם הוא היה רוצה בכך ההחלטה לא הייתה עולה לדיון כלל".

מבני עקיבא נמסר: "תנועת בני עקיבא קיימה ביום ראשון השבוע את ועידת ההנהגה הארצית של פעילי התנועה המחייבת את העובדים בתנועה ומתקיימת אחת לחמש שנים. במסגרתה, החליטה התנועה לקיים אחת לשנה יום עיון לעובדיה בנושא בית המקדש שיוקדש לתפילה, לימוד ופעילות חינוכית ומעשית, תוך הצגת כל הצדדים ההלכתיים והלאומיים בנושא".