פרסום ראשון: הרבנית עידית איצקוביץ' ביטלה את השתתפותה בכנס 'בניין שלם' בגלל השר בנט

בתשובה לשאלה ענתה הרבנית הנחשבת לתלמידה של הרב טאו, כי נוכחות בכנס בניין שלם, אליו צפוי להגיע גם שר החינוך, משמעותה נתינת לגיטימציה לרפורמיות. "מלחמה איננה דבר נעים, אבל אם קמה מלחמה האין זה חוסר אחריות להתעלם ממנה?"

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/07/17 22:28 ח בתמוז התשעז

פרסום ראשון: הרבנית עידית איצקוביץ' ביטלה את השתתפותה בכנס 'בניין שלם' בגלל השר בנט
לא תלמד השנה בבניין שלם. הרבנית איצקוביץ', צילום: צילום מסך

מחר (ג') אמור להיפתח בירושלים, כנס 'בניין שלם' שנחשב לאחד מהפגנות העוצמה של הזרם החרד"לי-שמרני בציונות הדתית ומי שמובילה אותו בשנים האחרונות היא הרבנית דנה תירוש, שיחד עם בעלה הרב אוהד, מזוהים עם ישיבת הר המור ומנהיגה הרוחני הרב צבי טאו. מסתבר שהשנה לא כולם יכבדו את האירוע בנוכחותם, לאחר שהרבנית עידית איצקוביץ' ביטלה את השתתפותה בעקבות הזמנת שר החינוך נפתלי בנט.

הרבנית איצקוביץ' נשאלה על ידי אחת מתלמידותיה האם זה ראוי להשתתף בכנס. במכתב התשובה שהגיע לידי 'כיפה' ענתה הרבנית: "יש להעמיד דברים על דיוקם. השאלה איננה ביחס להשתתפות בשיעורים, אלא בענין נתינת במה ורשות דיבור לראש מפלגת הבית היהודי שעומד להופיע בפתיחת הכנס".

בהמשך כתבה לתלמידה כי היא בוודאי שמעה "על המאבקים האחרונים מול התנועה הרפורמית. למרבה הצער מפלגת הבית היהודי ובעיקר העומד בראשה, נוקטים עמדה התומכת ברפורמה הן בכותל, הן בגיור ובעוד סוגיות".

לשיטתה של הרבנית, שבעשור האחרון העבירה בכנסים לא מעט שיעורים, התנהלותו של יו"ר הבית היהודי לא מותירה מקום לספק באשר לנוכחותה בכנס השנה, "האם את רוצה, בנוכחותך בפתיחת הכנס, להזדהות עם מפלגה, שבניגוד לרבנות הראשית, דוגלת במתווה הכותל – נתינת אחיזה ולגיטימציה לרפורמיות בתור סוג של יהדות?".

בהמשך היא הוסיפה ושאלה, "האם לא היית רוצה להמשיך את דרכם של חכמים שקבעו יום-טוב כשנצחו את הצדוקים כי התורה הזאת לא תהא מוחלפת" (ההדגשה במקור מ.ו).

"את בודאי רודפת שלום", סיימה הרבנית איצקוביץ' את תשובתה, "ומתרחקת מן המחלוקת ולא אוהבת פוליטיקה, מלחמה איננה דבר נעים, אבל אם קמה מלחמה האין זה חוסר אחריות להתעלם ממנה?".

השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?

השר בנט. נלחם בהטיה השמאלית של האקדמיה?                                                     צילום: פלאש 90

הרבנית עידית איצקוביץ', כמו מארגני כנס 'בניין שלם', מזוהה מאוד עם ישיבות הקו בהובלת הרב טאו. בצעירותה, היא שמעה שיעורים מפי הרב צבי יהודה הכהן קוק ובהמשך מפי ראש ישיבת הר המור ורעייתו המנוחה הרבנית חנה.

בשנים האחרונות מלמדת הרבנית, שהיא גם אחותו של ראש מכינת יתיר הרב משה הגר, במקומות רבים כמו מדרשת הרובע, מכון אורה, מדרשת שיל"ת, מדרשת בינת, מדרשת שירת חברון, מדרשת אוריה, מדרשת תהלליה, מדרשת ראשית ובמדרשת ממעמקים. בנוסף לכך היא מלמדת במכללה ירושלים ומעבירה שיעורים בכנסי ימי העיון בתנ"ך, בכנסים של מכון פוע"ה ועד השנה גם בכנסי בניין שלם.