פרידמן: "ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום"

באירוע מיוחד לציון 70 שנה למדינת ישראל, שיבח שגריר ארה"ב בישראל את חופש הפולחן שקיים בארץ, ואמר: "זאת הסיבה שטראמפ בחר להכיר בירושלים". שגריר הודו: "שמח על היחסים המתחממים בין העמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/04/18 09:26 ט באייר התשעח

פרידמן: "ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום"
שגריר ארה"ב בפאנל באירוע לציון 70 שנה למדינה, צילום: דוברות מרכז מורשת בגין

שגריר ארה"ב בישראל, דיוויד פרידמן, השתתף אמש (ב') באירוע מיוחד במרכז מורשת בגין, לציון 70 שנה למדינת ישראל. מלבד פרידמן השתתפו באירוע גם בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ועשרות שגרירים זרים.

פרידמן נטל חלק בפאנל עם שגריר הודו בישראל ושגריר ישראל בארה"ב לשעבר, סלי מרידור, ואמר כי "ירושלים היא מודל לעולם כולו לדו קיום. ירושלים היא עיר שלם. העיר שהיא מודל לעולם כולו כיצד ניתן לחיות יחד. היא קדושה לשלוש הדתות. יש את הכותל המערבי, מסגד אל אקצא וכנסיית הקבר. כאן אין אלימות וכאן כל אחד יכול לעבוד את אלוהיו. זוהי הדוגמה והמסר לעולם".

לדבריו, "זוהי הסיבה שהנשיא בחר להכיר בירושלים בירת ישראל. אני זוכר את הוריי בוכים מול הטלוויזיה ב-67'. התוצאה היתה שחגגתי בר מצווה בכותל".

בהמשך אמר פרידמן כי הוא מקווה שבעשור הקרוב "צעירים יהודים, בעיקר הילדים, יתחברו לשורשים היהודים ולשורשים בישראל. אני מאמין שהיחסים בין ישראל לארה"ב יתחזקו שכן ארה"ב מפיקה רווח מהיחסים עם ישראל".

שגריר הודו בישראל, פאוואן קאפור, סיפר כי התלהב מארוחת השבת המשפחתית, ואמר: "ראיתי את זה ואמרתי זה כמו אצלנו, היום אומנם שונה אבל מהות האירוע דומה. התלהבתי והתרגשתי".

על יחסי ישראל-הודו אמר: "אני אומר לחבריי הישראלים - תנו לעוד מבני עמי לבוא לישראל וללמוד. יש לנו תשוקה לקבל עוד ידע וגם לחלוק כזה. אני גאה על היחסים המתחממים בין העמים שלנו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן