"פרובוקציה": אנשי שלום עכשיו סיירו בנתיב האבות

פעילי ארגון השמאל הגיעו לשכונה שחלק מבתיה מיועדים להריסה, כדי למחות על "גזל האדמות". התושבים זעמו: "ממשיכים את מסע התעמולה והשקר נגדנו"

חדשות כיפה דויד ליבנה 15/02/18 14:20 ל בשבט התשעח

"פרובוקציה": אנשי שלום עכשיו סיירו בנתיב האבות
אנשי שלום עכשיו בנתיב האבות, צילום: מטה המאבק בנתיב האבות

אנשי ארגון השמאל שלום עכשיו הגיעו היום (ה') לשכונת נתיב האבות, שחלק מבתיה מיועדים להריסה בחודש הבא, ומחו על "גזל האדמות" והתמהמהות הליכי הפינוי, כדבריהם.

במהלך סיורם במקום, אליו התלוו יו"ר מרצ זהבה גלאון וח"כ מוסי רז, דרשו הפעילים לכבד את פסיקת בג"ץ ולפנות את המבנים, ונפגשו עם הפלסטינים שטוענים לבעלות על הקרקע, "שמבחינת המתנחלים פשוט לא קיימים". בחשבון הטוויטר של הארגון נכתב בעקבות הסיור:"לא נשתוק מול גזל אדמות ומול הממשלה שמנסה לדחות פינוי שהיא בעצמה קבעה שחייב להתבצע".

 

תושבי השכונה זעמו על הגעתם של אנשי השמאל למקום וטענו כי מדובר ב"פרובוקציה" ו"בניסיון לייצר לחץ למנוע אפילו את הפתרון ההומניטרי של ממשלת ישראל". לדברי התושבים, "'שלום עכשיו' ממשיכים את מסע התעמולה והשקר נגדנו. הגעתם לכאן היא במטרה ליצור חיכוך יזום וריקוד מיותר על הדם כנגד משפחות להם נעשה עוול אותו ניתן היה למנוע".

כוחות הביטחון בהגיעו לשכונה במטרה לשמור על הסדר ולהרגיע את הרוחות.

תושבי נתיב האבות מוחים נגד אנשי שלום עכשיו

תושבי נתיב האבות מוחים נגד אנשי שלום עכשיוצילום: תום ניסני

ראש אגף המדיניות בתנועת אם תרצו, אלון שוורצר, שנכח בנתיב האבות אמר כי: "נתיב האבות הוא דוגמה מובהקת לפעילותם החתרנית של ארגונים ישראלים אשר במימון ממשלות זרות, הורסים את ההתיישבות הציונית ביהודה ושומרון. תנועת שלום עכשיו קיבלה בשנים האחרונות מעל  18 מיליון שקל מממשלות אירופה ומבול העתירות לבג"ץ נגד היישוב הוא אחת התוצאות לכך".

שוורצר הדגיש כי: "מימון של ממשלות זרות לא מושקע רק בארגונים הפועלים מבפנים להריסת ההתיישבות, אלא גם כולל תמיכה בארגונים התומכים בחרם, בהגנה משפטית על מחבלים, ולפעילות נגד חיילי צה"ל. המאבק על עתידה של ישראל צריך להתנהל בוויכוח פנים ישראלי ולא על ידי חתרנות אנטי ציונית ואנטי דמוקרטית. אנו פונים לממשלת ישראל להעביר באופן מיידי חקיקה שתשים סוף לבחישה הזרה בענייניה הפנימיים של ישראל".

זהבה גלאון ומוסי רז בנתיב האבות

זהבה גלאון ומוסי רז בנתיב האבותצילום: מטה המאבק בנתיב האבות

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן