פעילי הבית היהודי נגד הזיהום במפרץ חיפה

חברי המפלגה באזור חיפה חתמו על נייר עמדה, הקורא לאמץ סטנדרטים בינלאומיים בטיפול בזיהום האוויר במפרץ. בין היתר הם דורשים הקמת תחנות ניטור על גדרות המפעלים כפי שמקובל בעולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/18 17:08 יח באדר התשעח

פעילי הבית היהודי נגד הזיהום במפרץ חיפה
מפרץ חיפה, צילום: יניב נדב/פלאש 90

פעילים מרכזיים במפלגת הבית היהודי באזור חיפה, ביניהם ראשי סניפים וחברי מועצה, חתמו על נייר עמדה הקורא לאמץ סטנדרטים בינלאומיים בטיפול בזיהום האוויר במפרץ חיפה. 

נייר העמדה, שנכתב ביוזמת איש שוק ההון והפעיל הסביבתי, מנכ"ל "קרנות אביב", ארז צדוק, סוקר את תמונת המצב הקיים באזורי התעשייה במפרץ חיפה ואת הנזקים הבריאותיים הגבוהים הנגרמים לתושבי מפרץ חיפה והקריות. כמו כן הוא מגובה בנתוני המחקר שנעשה ובדק את רמות זיהום האוויר בערים שונות בארץ, ובו נמצאו מוקדי הזיהום גבוהים משמעותית בחיפה ובקריות.

בנייר העמדה דורשים פעילי הבית היהודי להפחית משמעותית את זיהום האוויר, תחלואת הסרטן ומחלות הסופניות בחיפה, תוך שימוש בפתרונות ראליים ומידיים. בין היתר הם דורשים הקמת תחנות ניטור על גדרות המפעלים כפי שמקובל בעולם, גיבוש תכנית למניעת פליטות והעברת מפעלים ותחבורה ציבורית לשימוש בגז טבעי.


להורדת הקובץ

כמו כן, מבהירים חברי הבית היהודי כי מדובר בזיהום אוויר חמור המסכן חיי אדם רבים, ומציינים כי יהיה ניתן להקטין את הוצאות מערכת הבריאות על מחלות זיהום אוויר העומדות על שמונה מיליארד שקלים בשנה, חיסכון שיוכל לסייע במימון הפתרונות המוצעים.

בין החתומים על נייר העמדה: שי בלומנטל חבר מועצת חיפה, אברהם בומה ברחד סגן ראש עיריית קריית מוצקין, אריה מייזליס ראש עיריית קריית אתא, ואבי גרינבלום חבר מועצת קריית אתא.

את נייר העמדה יזם איש שוק ההון והפעיל הסביבתי, מנכ"ל "קרנות אביב", ארז צדוק, והוא נוסח על ידו כחלק מפעילותו למען הסביבה.