פסק דין: תלונות השווא של האשה גרמו להפסד דמי המזונות

בית הדין הרבני בתל אביב יצא בפסק דין חריף כנגד אשה שהגישה תלונות שקריות כנגד בעלה תוך כדי הליך הגירושין. בפסק הדין כתבו הדיינים: "עצם ההשפלה שבהליך פוגעת בשמו הטוב ופעמים רבות גם בתעסוקתו של הנילון היא ללא מרפא ותיקון המעוות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/17 14:03 כו בתמוז התשעז

פסק דין: תלונות השווא של האשה גרמו להפסד דמי המזונות
בית הדין הרבני, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתי הדין הרבניים ובתי המשפט למשפחה נאלצים להתמודד שוב ושוב עם תלונות שוב למשטרה הגוררים צווי הרחקה, וזאת ממניעים טאקטיים כדי לשפר עמדות בסכסוכים בין בני זוג.

דיין בית הדין הרבני בתל אביב הרב יצחק רפפורט וחבריו הדיינים הרב מאיר פרימן – אב"ד, והרב מאיר קהאן פרסמו השבוע פסק דין חריף ותקיף ובו שללו ממתלוננת שווא את דמי המזונות והכתובה וחייבו אותה בגירושין.

בית הדין דן בעימות בין איש נדל"ן תל אביבי ורעייתו הווטרינרית, הורים לשני ילדים בני ארבע ושנתיים. הבעל הגיש תביעה לגירושין ואילו האישה בקשה שלום בית.

מסתבר כי בשלב מסוים הגישה האישה תלונה במשטרה ובעקבותיה הורחק הבעל מביתו אוטומטית לחמישה ימים. לאחר מכן פנתה האישה לבית המשפט לענייני משפחה שהרחיק את הבעל ל-90 יום מביתו בהסכמה. בסופו של דבר המשטרה והפרקליטות חקרו את התיק לעומק ולאחר שמצאו שהאישה איימה בעבר להגיש תלונות סרק נגד הבעל הוחלט לסגור את התיק מחוסר מוחלט של ראיות.

האישה שדרשה בעבר גירושין שוב ושוב ואף הגישה למשטרה תלונה נגד בעלה, הגישה הפעם בקשה לשלום בית וזאת מסיבות טקטיות כדי לזכות בהטבות כלכליות בגירושין.

בפסק דין חריג בחריפותו כותבים הדיינים פרימן, קהאן ורפפורט: "אם מוגשת תלונה בלתי מוצדקת ההשלכות כלפי הבעל קשות מנשוא. הרחקה על ידי המשטרה כברירת מחדל וכן פגיעה ארוכת טווח במסגרת הליך של מתן צו הגנה הנשען על רף ראייתי שמשקלו פחות ממשקל הנוצה. הערכאות המשפטיות לוקחות מקדם ביטחון מחשש לאלימות וכך גם אם בסופו של ההליך יזוכה הנילון או הנאשם – הרי שעצם ההשפלה שבהליך פוגעת בשמו הטוב ופעמים רבות גם בתעסוקתו של הנילון היא ללא מרפא ותיקון המעוות".

"הרחקת אדם מביתו בטענות שווא מהווה פגיעה אלימה במישור הפיסי", כתבו הדיינים, "בהרחקתו בעל כורחו מביתו שלו. מאידך המתלוננת צוברת רווחים טקטיים בהליכים משפטיים של קביעת משמורת, דמי כתובה וכו' וגם קיימת זיקה ישירה לגובה המזונות. בסיכומו של דבר מוצא הנילון את עצמו במציאות קפקאית ללא מוצא".

כפועל יוצא מהדברים החריפים החליטו הדיינים: "אשר על כן, עולה מהאמור שהאישה חייבת להתגרש והפסידה את מזונותיה, את המדור ואת דמי הכתובה מעת הגשת התלונה למשטרה".

יצוין כי גם דיין בית הדין הרבני האזורי בחיפה  האב"ד הרב יצחק אושינסקי הוסיף בפסק דין שניתן בשבוע שעבר כי "הצד שמתלונן תלונות שווא הוא המפסיד וגורם נזק גדול".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן