פנייה לנשיא צרפת: "החרף את הצעדים נגד אנטישמיות"

במכתב לעמנואל מקרון קרא מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית, יעקב חגואל, לשתף פעולה במאבק בהסתה ובפגיעה ביהודים. הוא דרש כי הנשיא יפעל "להגביר משמעותית את הענישה והאכיפה" נגד גילויים אנטישמיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 13:28 יא באייר התשעח

פנייה לנשיא צרפת: "החרף את הצעדים נגד אנטישמיות"
יעקב חגואל, צילום: משה בוכמן

מ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית וראש המחלקה למאבק באנטישמיות, יעקב חגואל, שלח אתמול (ד') מכתיב לנשיא צרפת, עמנואל מקרון, שבו קרא להחמרת הטיפול בהסתה האנטישמית, שמובילה לבסוף לרצח יהודים. במכתבו, הציע חגואל לשלב ידיים נגד התופעה. 

המכתב נשלח על רקע חתימתם של כ-250 אישי ציבור צרפתים - בהם ראשי ממשלות ונשיאים לשעבר, אמנים, אנשי רוח ומנהיגי דת יהודים, מוסלמים ונוצרים - על עצומה שקוראת לעצירת האנטישמיות האסלאמית הגואה.

חגואל קרא למקרון להחריף את הצעדים נגד גילויי האנטישמיות בארצו, ולשלב את כלל הכוחות והארגונים במאבק למיגור התופעה, כולל גם את ההסתדרות הציונית העולמית. 

"כבוד הנשיא, הרשה לי להביע את תמיכתי הבלתי מסויגת במאבקו העיקש של הממשל הצרפתי נגד תופעת האנטישמיות בשנים האחרונות. עם זאת, העלייה המחרידה והמתמשכת בגילויי האנטישמיות בצרפת, המלווה לצערי גם בהסתה ומגיעה אף לרצח יהודים, אני קורא לממשלת צרפת בראשותך להגביר משמעותית את הענישה והאכיפה תוך שימוש ביד קשה כנגד הסתות, גילויי אנטישמיות, התארגנויות וקריאה לרצח של יהודים.

"ארגוני טרור אסלאמיים קיצוניים משתמשים בכלל המושגים והאידאולוגיות האנטישמיות בכדי לפגוע בביטחונה של הקהילה היהודית בצרפת. המאבק בבעיית האסלאם הקיצוני חייבת להגיע בד בבד עם לוחמה באנטישמיות הקלאסית דרך חינוך, הסברה ופעולות מנע", כתב חגואל.

"אני מצטרף לגילוי הדעת החריף המצביע על מצבם הקשה של יהודי צרפת בחתימתם של נשיאים לשעבר, ראשי ממשלה, מוזיקאים ופילוסופים צרפתים, המשקף את המציאות הקשה של יהדות צרפת ומחדד את הצורך המיידי להיאבק בתופעה.

"הטיפול בבעיית האסלאם הקיצוני שהביא לגל אנטישמיות חדשה  ושטף את ערי אירופה ורחובות צרפת, חייב לעלות לסדר היום הפוליטי והתקשורתי. בשם ההסתדרות הציונית העולמית, אני מביע את תמיכתי ומחזק את ידי הקהילה היהודית בצרפת וראשיה, הנאבקים על קיומה בכבוד במדינה שחרטה על דגלה את ערכי החרות השוויון והאחווה", הוסיף.

"בימים קשים אלו, אני מבקש לחזק את ידך, את ידי ממשלת צרפת ואת ידי תושביה היהודיים במדינתך. הקהילה היהודית בצרפת הינה חלק בלתי נפרד מהמורשת הצרפתית ומההיסטוריה שלה. יחד נילחם באנטישמיות הגואה ונסיר את חרפת השנאה והרדיפה כנגד עם ישראל", סיים חגואל.
 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן