פנייה ליועמ"ש: פעל נגד ליברמן בשל חילול השבת

בתגובה לביקורו של שר הביטחון באשדוד במהלך השבת, פנה מזכ"ל האיחוד הלאומי למנדלבליט וביקש "לקבוע אמות מידה ונורמות למתן שימוש באמצעים הניתנים לשר". לדבריו, מדובר היה ב"סיור מתריס והפרה בוטה של הסטטוס קוו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/01/18 10:56 ה בשבט התשעח

פנייה ליועמ"ש: פעל נגד ליברמן בשל חילול השבת
אופיר סופר, צילום: הלל מאיר ואור אלכסנברג

מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, פנה הבוקר (א') במכתב ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בדרישה להפעיל את סמכותו נגד שר הביטחון אביגדור ליברמן, זאת בשל העסקת עובדי מדינה ושימוש חריג ושלא לצורך בפמליית רכבי השרד במהלך השבת, בעת ביקורו באשדוד שבו הביע תמיכה במפגינים נגד סגירת עסקים בשבת.

"בשבת האחרונה יצא שר הביטחון אביגדור ליברמן לסיור מתריס בעיצומה של השבת, וזו תוך הפרה בוטה של הסטטוס קוו, שימוש בפמליית אבטחה חריגה, רכבי שרד והפעלת עובדים רבים הניתנים לו מתוקף תפקידו, וכל זאת על מנת למחות נגד חוק שחוקק בממשלת ישראל בה הוא חבר", כתב סופר.

"התנהגות זו הינה התרסה ופוגענית כלפי רבבות מעם ישראל דתיים ושומרי מסורת. לא מפליא ששר מתנהג בצורה זו ושעות אחר כך קומץ קיצוניים מפריעים לך להתפלל בשבת בבית הכנסת.

"אני קורא לך להפעיל את סמכותך ולנקוט בצעדים נגד השר ליברמן. יש לקבוע אמות מידה ונורמות למתן שימוש באמצעים הניתנים לשר והחליט באופן נחרץ כי שימוש חריג מעין זה ייעשה רק בעת חירום ולצורכי פיקוח נפש, ואף בהיתר הרבנים הראשיים", הוסיף.