פנייה ליועמ"ש: "מנע את ההתמודדות הרשימה המשותפת בבחירות"

בעקבות השתתפותם בהפגנות הסוערות בחיפה, קרא מזכ"ל האיחוד הלאומי לפתוח בחקירה ביחס להתנהלות חברי הכנסת הערבים. "גם לחופש ביטוי יש קו אדום. תמיכה באויב בשעת קרב היא ירי בגבה של המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/05/18 16:38 י בסיון התשעח

פנייה ליועמ"ש: "מנע את ההתמודדות הרשימה המשותפת בבחירות"
ההפגנות בחיפה השבוע, צילום: Meir Vaknin/Flash90

על רקע ההפגנות הסוערות שהתקיימו השבוע בחיפה, פנה היום (ה') מזכ"ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, במכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בו טען שקיים חשד חמור לפעילות תומכת טרור מצדם של חברי כנסת.

"פעילות זו מצטרפת להתבטאויות נוספות של חברי הכנסת הערבים כדוגמת חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן שאמרה בריאיון 'ישראל היא מדינת טרור', 'ברוח ובדם נפדה אותך עזה' , ו-'בהרבה מקרים ממשלת ישראל מבצעת טרור'. נוסף על כך, סירבה חברת הכנסת לקרוא לחמאס ארגון טרור: 'אני לא אקרא לחמאס ארגון טרור. הפגנתי ואמשיך להפגין נגד המצור על עזה ונגד הכיבוש'", כתב סופר למנדלבליט.

"מדינת ישראל מצויה במלחמה מתמשכת בגבול עזה. התבטאויות כאלו של חברי כנסת הינן רוח גבית לטרור ומהוות לכאורה עבירה חמורה של בגידה. גם לחופש ביטוי יש קו אדום. תמיכה באויב בשעת קרב היא ירי בגבה של המדינה", הוסיף.

סופר קרא ליועמ"ש לפתוח מיידית בחקירה ביחס להתנהלות חברי הכנסת הערבים, ולמצות עימם את הדין. "אנו דורשים למנוע את ההתמודדות של הרשימה המשותפת בבחירות הבאות. להזכירך, בעבר פסלה ועדת הבחירות המרכזית רשימות מסוימות בעילה של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור, מהלך שנעצר אצל היועמ"ש ובג"ץ דאז. אנו קוראים לך לקדם מהלך זה כבר עתה".