חוטובלי מונתה לשגרירת ישראל בלונדון, הנגבי יהפוך לשר ההתיישבות

הממשלה אישרה את מינויים של ששה שגרירים חדשים, ביניהם השרה חוטובלי שתעזוב את תפקידה במשרד ההתיישבות. צחי הנגבי יכנס לנעליה לאחר שכיהן בחודשים האחרונים כשר ללא תיק

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 16:59 יב באב התשפ

חוטובלי מונתה לשגרירת ישראל בלונדון, הנגבי יהפוך לשר ההתיישבות
הנגבי וחוטובלי, צילום: Hadas Parush/Flash90

השרה ציפי חוטובלי מונתה היום (א') לתפקיד שגרירת ישראל בלונדון שבאנגליה. חוטובלי מצטרפת היום לעוד חמישה שגרירים חדשים, שקיבלו היום את אישור הממשלה למינויים. השגרירים החדשים יכהנו בערים: בייג'ין, מוסקבה, מינסק, שנגחאי ובנגלור. בשל תפקידה החדש כשגרירה תפרוש חוטובלי מתפקידה כשרת ההתיישבות ומי שיכנס במקומה הוא חברה למפלגה צחי הנגבי. הנגבי שמהקמת הממשלה כיהן כשר ללא תיק, יכנס לתפקיד לאחר שסוכם מראש שיקבל את התפקיד עם מעברה של חוטולי לשגרירות.

שר החוץ גבי אשכנזי בירך על מינויי השגרירים החדשים: "מדובר בשגרירים מקצועיים ומנוסים שיוצבו במספר בירות חשובות ושיסייעו לקידום האינטרסים המדיניים, הביטחוניים, הכלכליים והמסחריים של מדינת ישראל בתקופה מאתגרת זו. המינויים חיוניים להמשך חיזוק מעמד משרד החוץ כגורם משפיע ומוביל בתהליך קבלת ההחלטות המדיני בישראל". חוטובלי תהיה האישה הראשונה שתכהן בתפקיד שגרירת ישראל בלונדון.

חברה למפלגה שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ, ברך את חוטובלי על כניסתה לתפקיד: "ציפי חוטובלי היקרה, אני בטוח מהיכרותי איתך שתעשי עבודה מצוינת כשגרירה בלונדון ותהפכי לחביבת הבריטים בממלכה ובקהילה היהודית. בכל מקרה, אני מבטיח לך שגם שם לא תהיי לבד. אני וחבריי לממשלה ודאי נגיע בהקדם וניעזר בשירותייך הטובים. בהצלחה לך, לאור ולילדות".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן