עתירת משפחת סלומון: המדינה תצטרך לתת הבהרות

בג"ץ הורה להשיב בתוך שבעה ימים האם משפחת המחבל תוכל לשוב ולבנות את הקומה השנייה בביתה. "שמח שבית המשפט הבין את האבסורד שבתשובת המדינה והורה לה לתת הבהרות בנושא", אמר עוה"ד שמייצג את משפחת סלומון

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/02/18 17:23 כ בשבט התשעח

עתירת משפחת סלומון: המדינה תצטרך לתת הבהרות
יוסי אלעד וחיה סלומון, צילום: באדיבות המשפחה

שופטי בג"ץ הורו היום (ב') למדינה להבהיר בתוך שבעה ימים את עמדתה בעניין דינה של הקומה השנייה בבית משפחת המחבל שביצע את הפיגוע בנווה צוף, שבו נרצחו שלושה מבני משפחת סלומון.

את ההבהרה דרשו השופטים לאחר שבמהלך דיון בנושא אתמול, נשאל נציג המדינה בידי עו"ד חיים בלייכר, שמייצג את משפחת סלומון, מה עמדת המדינה ביחס לקומה השנייה שלא נהרסה בידי כוחות צה"ל.

"האם משפחת המחבל תוכל לשוב לבנות אותה מכספי הטרור ולהתגורר שם?", שאל בלייכר את עו"ד רועי שויקה שייצג את המדינה. שויקה השיב תחילה כי לא יינתן למשפחה לבנות את הקומה השנייה אך בהמשך כשנשאל "אם כך מדוע לא להרסה?", השיב כי ייתכן וכן יינתן למשפחה לשוב ולבנות את הקומה השנייה.

"אני שמח שבית המשפט, הבין את האבסורד שבתשובת המדינה והורה להם לתת הבהרות בנושא", מסר עו"ד בלייכר מארגון חוננו. "האבסורד זועק לשמים. האם המשפחה תוכל לבנות ארמון מכספי הטרור שתקבל בזכות מעשה הרצח הנתעב שאותו הם לא מנעו? האם המדינה תיתן יד לכזה דבר? אני חושב שהדברים צריכים להדאיג כל אזרח שחס על ביטחונו", הוסיף.

בעתירה שהגישה לבג"ץ דורשת משפחת סלומון להרוס את בית המחבל באופן מלא ולא באופן חלקי, וזאת לצורך הרתעה עתידית ומניעת פיגועים נוספים. במהלך הדיון אתמול פנתה מיכל סלומון, אלמנתו של אלעד הי"ד, לשופטים וביקשה כי יורו לכוחות צה"ל להשלים את הריסת בית המחבל.

לאחר הדיון סיפרה מיכל "בסוף הדיון פניתי לשופטים ואמרתי להם, שאנחנו פה מסיבה אחת - צריך לייצר כושר הרתעה כדי למנוע את הפיגוע הבא, לאף אחד אין מושג מה זה להיות משפחה שכולה באמת, מאחורי זה יש חיים שלמים, יש הרבה סבל, יש הרבה החלטות שצריכים לקחת לבד.

ואנחנו פה כדי שהמשפחה הזו, משפחת השכול תסתיים, שלא יצטרפו עוד חברים חדשים. כולי תקווה שבית המשפט יחשוב על הדברים באמת, ויבין שהפקר חיי אדם מתחיל כאן, במניעת ההרתעה". מסרה.