עתירה נגד המדינה: בנתה לנשות הכותל רחבת תפילה בלתי חוקית

עמותת "בצדק" עתרה לאחרונה לבג"ץ בדרישה שיפסיקו את התפילות ב"עזרת ישראל", "הקמת הרחבה ועידוד השימוש בה בידי גורמי ממשל ובהנחייתם מהווה דוגמא שלילית לאזרחי המדינה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/04/18 13:28 יד באייר התשעח

עתירה נגד המדינה: בנתה לנשות הכותל רחבת תפילה בלתי חוקית
נשות הכותל, צילום: הדס פרוש פלאש 90

בעתירה חדשה, שהוגשה לאחרונה לבג"ץ, דרשה עמותת "בצדק" לעצור את קיום התפילות של נשות הכותל, בטענה ש"עזרת ישראל" שנבנתה בקשת רובינסון אינה חוקית.

בראש העמותה, שעוסקת בעיקר בסוגיות של שקיפות ושלטון החוק בדגש על נושאי תכנון ובניה, עומד אליצור מירון.

"הקמת הרחבה ועידוד השימוש בה בידי גורמי ממשל ובהנחייתם", כתב מגיש העתירה עו"ד אלדד רבינוביץ', "מהווה דוגמא שלילית לאזרחי המדינה"

לדברי העותרים, שהפנו את האצבע המאשימה נגד היועמ"ש מנדלבליט, פרקליטות המדינה ומשרד ראש הממשלה, הבמה הינה מבנה בלתי חוקי שהוקם ללא היתר.  לטענת העמותה, הבמה "הוקמה ביודעין כמבנה בלתי חוקי ללא היתר ואף ללא בקשת היתר ובניגוד לתכנית החלה במקום. על כן דורשת העמותה, כי הבמה תבוטל מידית".

מתחם קשת רובינסון הוא גן ארכיאולוגי, המהווה אתר עתיקות מוכרז כדין, הנמצא למרגלות אחד משערי הכניסה החשובים להר הבית ונבנה בימי בית המקדש השני. הוא פרוס סביב יסודות המעלה לשער, חנויות הסוחרים שלצידם, והמקוואות של העולים לרגל מהמרשימים בעולם. כיום, משמש המקום לתפילות אותן מנהיגה תנועת נשות הכותל לצד גורמים שונים המעוניינים לקיים תפילה מעורבת.

עוד נכתב בעתירה כי "בית המשפט הנכבד הוא החסם האחרון בפני הנצחתה של עבירת בניה מובהקת בלבו של גן ארכיאולוגי מפואר, ובפני השרירות וניצול השררה.... בית המשפט הנכבד מתבקש לשים קץ לפגיעה הקשה בשלטון החוק ובאמון הציבור הנגרמת בדיוק ממעשים כגון אלה שביסוד העתירה דנן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן