עשרות אלפים במעמד הסליחות בכותל

עשרות אלפים השתתפו אמש במעמד התעוררות וסליחות בירושלים. הרב עמיחי אליהו: "המון ישראל מתקבצים סביב קודש מתוך מאור פנים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/17 08:00 ז בתשרי התשעח

עשרות אלפים במעמד הסליחות בכותל
במעמד הברכות בכותל, צילום: ישראל ברדוגו

אמש(ג') התקבצו רבבות ישראל על גווניו השונים לערב התעוררות ודרישת קרבת אלוקים שאותו הפיק איגוד רבני קהילות יחד עם עריית ירושלים ומשרד התרבות והספורט.


לערב זה הגיעו קהילות רבות מרחבי הארץ - מצפת שבצפון ועד באר שבע שבדרום לסיורים מופלאים "במסע אל הנשמה" עם מיטב המדריכים מלווים ברבני קהילותיהם אשר פסעו בסמטאותיה המופלאות של העיר העתיקה תוך הכרות ומפגש רוחני עם דמויות הסטוריות משמעותיות וחשו את האוירה הייחודית הבוקעת מאבני המקום.

ההמונים בתפילות בכותל

ההמונים בתפילות בכותלצילום: ישראל ברדוגו

ההמון הגיע למופע בכיכר ספרא נהנה והתרגש ממופע השילב את מיטב האומנים - ישי ריבו , אהרון רזאל, חיים ישראל ואהרון רזאל אשר פתחו שערי שמים בתפילה בשירת פיוטי הסליחות מבית אבא . כבדו בנוכחותם מר ניר ברקת ראש עריית ירושלים, הרב שמואל אליהו והשרה מירי רגב אשר מילאו את הקהל באמונה, הנהגה, וגאוה יהודית.


בסיום המופע נהר ההמון לכותל המערבי ובדרך פגשו שחקני אוירה שצבעו את החלל בישן וחדש ושיקפו את המתרחש בנפש האדם בתקופת הימים הנוראים.


במעמד הסליחות המרכזי מנה השתתפו עשרות אלפים שהצטופפו לתפילה מרוממת בהובלת הרב שמואל אליהו, ובמעמד הרב הראשי הרב דוד לאו שליט"א,  הרב אורי שרקי , הרב דוד חי הכהן, שרים וחברי כנסת. בסיומה של התפילה המתפללים הניחו זה לראש זה יד וברכו אחד את השני באהבה ובהתלהבות גדולה.


הרב עמיחי אליהו מנכ"ל איגוד רבני קהילות: "אין מילים בפי לתאר את המראה העוצמתי והאוירה שאותה אנו חשים כאשר אנו רואים את המון ישראל מתקבצים סביב קודש מתוך מאור פנים, שמחה והתרגשות גדולה. נותר רק לאחל תחל שנה וברכותיה ושנזכה שה' יתברך יראה את לבבות ישראל בזיקה ובחיבור הגדול שלהם לאבינו שבשמים ולכלל ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן