ערב יום הדין: תקיפת מתפלל ברמת השרון

בשבת האחרונה הותקף אדם שהתארח אצל אחד מחברי הגרעין התורני בעיר, לאחר שנחשד בטעות כחבר בה. "פתאום מישהו התנפל עליי מאחור והיכה אותי באגרופים תוך שהוא צועק: תלך מכאן". אנשי הגרעין: "תוצאה של הסתה מתמשכת מצד מיעוט קטן וקיצוני"

חדשות כיפה משה ויסטוך 19/09/17 09:15 כח באלול התשעז

ערב יום הדין: תקיפת מתפלל ברמת השרון
למצולמים אין קשר לכתבה. הפגנה לא אלימה נגד הגרעין התורני בעיר, צילום: ללא קרדיט

תקרית חמורה אירעה בשבת האחרונה ברמת השרון כשמתפלל, שהתארח אצל אחד מחברי הגרעין התורני בעיר, הותקף באלימות על ידי תושב אחר.

התוקף, שמזוהה עם המתנגדים לפעילות גרעין 'ראשית' בעיר, תקף את א' באחד מבתי הספר שבו התקיימה תפילת השבת. בעקבות התקיפה הוציאה המשטרה צו הרחקה לתוקף מבית הכנסת.

ש' שחזר אמש (שני) את האירוע וסיפר כי כשהיה ביציאה מבית הכנסת, "פתאום מישהו התנפל עליי מאחור ודחף אותי החוצה, כשניסיתי להבין למה הוא עושה את זה הוא התנפל עליי והיכה אותי באגרופים פעמיים בפנים תוך שהוא צועק 'תלך מכאן', כששאלתי אותו שוב מה עשיתי לו, נעניתי שוב בשני אגרופים בפנים". בעקבות התקיפה הוא נזקק לטיפול רפואי.

ש' ורעייתו כאמור לא משתייכים לגרעין התורני אלא התארחו אצל זוג חברים, בני הגרעין, שמתגוררים ברמת השרון. יש לציין כי בטרם יצא התוקף מבית הכנסת הוא קילל וגידף את שאר המתפללים במקום.

אנשי גרעין טענו כי אין זו הפעם הראשונה שאותו תוקף, שעל פי עדויות שונות מנהל אורח חיים דתיים בעצמו, מציק למתפללים במקום ונוהג להפעיל אלימות מילולית קשה כנגד הנוכחים על רקע השתייכותם לגרעין התורני ועל רקע פעילותם התורנית בעיר. לדבריהם התקיפה הגיעה ככל הנראה על רקע קמפיין שמתנהל נגדם ונגד פעילותם בעיר כשפייסבוק כינו לא פעם את אנשי הגרעין התורני כ-"נגע ממאיר", "ארבה","מפלצת" ועוד. זאת בנוסף לכרזות ועצומות שנתלו ברחובות העיר כנגד מי שפועלים במקום במשך 12 שנה.

ההתנגדות לאנשי 'ראשית' מהווה לדברי חבריה כהמשך ישיר ל'קמפיין ההדתה' שנפוץ ברחבי הארץ בחודשים האחרונים. לפני כשנה אף פרצו מספר נשים לאחד מגני הילדים בו לומדים חלק מילדי הגרעין, תקפו את האמהות וצעקו על הילדים הקטנים. הדבר עורר סערה ומהומה גדולה וזכה לסיקור תקשורתי מקומי.

מקהילת ׳ראשית׳ נמסר כי "התקיפה האלימה בשבת האחרונה הינה תוצאה של הסתה מתמשכת מצד אנשי 'רמת השרון חפשית' כנגד מי שאינם נראים כמוהם. כמי שמתגוררים במשך שנים ברמת השרון אנו יודעים שהרוב המוחלט של התושבים מתנגדים למעשים מהסוג הזה של מיעוט קטן וקיצוני. יחד עם זה הגיע הזמן שכולנו נגיד זאת בקול רם בכדי שהמעשים הללו ייפסקו".