הותר לפרסום: 10 נהרגו באסון בנחל צפית

25 תלמידים ותלמידות ממכינה קדם צבאית ממרכז הארץ נסחפו בשיטפון בערבה. מותם של שמונה נערות ונער נקבע במקום. החיפושים אחר נעדרת נוספת הופסקו בשל תנאי מזג האוויר והחשיכה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/04/18 15:42 יא באייר התשעח

הותר לפרסום: 10 נהרגו באסון בנחל צפית
כוחות ההצלה בחילוץ בנחל צפית, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

כוחות חילוץ והצלה חילצו היום (ה') קבוצה של 25 נערים ונערות, חניכי המכינה הקדם צבאית בני ציון בתל אביב, שנתקעו בשיטפון בנחל צפית שבערבה, לאחר שנסחפו בזרם חזק של מים. עשרה מחברי הקבוצה, שמונה נערות ונער, נהרגו במקום. החיפושים אחר מטיילת נוספת שנעדרת נמשכו במשך שעות, עד שהופסקו בשל תנאי מזג האוויר והחשיכה.

כוחות ההצלה בנחל צפית

כוחות ההצלה בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

למקום האירוע הוקפצו כוחות גדולים של משטרה ושל כלל מתנדבי יחידות החילוץ של המחוז הדרומי. חלק מהנערים חולצו על ידי מתנדבי יחידות החילוץ בסיוע של מסוקים צבאיים.

צוותי כיבוי וחילוץ רבים מתחנות דימונה, באר שבע, ירוחם, בית שמש יחד עם יחידת הצוללנים של כבאות והצלה לישראל ויחידת חילוצים מיוחדים של שירותי כבאות מחוז דרום סייעו בחיפושים. הכוחות נערכו לחילוצים יחד עם סירות הצלה וציודים נלווים. 

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים סורוקה נער ונערה כבני 18 במצב קל עד בינוני, כשהם סובלים מהיפותרמיה ומחבלות קלות. 11 נערים נפגעו באורח קל ולא נזקקו לפינוי.

המשטרה פתחה מרכז מידע טלפוני למשפחות בטלפון במספר 050-5073789 

המרכז הרפואי סורוקה פתח מרכז מידע שמספרו 1255177 ופקס לחרשים שמספרו 08-6244434

צוותי ההצלה ליד נחל צפית

צוותי ההצלה ליד נחל צפיתצילום: דוברות מד"א

נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפעולות ההצלה בדרום, וצייץ בטוויטר: "תפילותינו ומחשבותינו נתונות אל אחינו, ילדינו, יקירינו, הנתונים בצרה. אנו עוקבים בדריכות אחר העדכונים מן הדרום ושולחים אל המשפחות הדואגות חיבוק חם של שותפות.

"נחזק את ידי כוחות הביטחון וההצלה כולם, העושים במלאכת החילוץ, האיתור והטיפול הרפואי. אני מבקש מכם כולכם. אנא פעלו על פי הנחיות המשטרה וכוחות החילוץ והיו קשובים להם".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בטלפון עם ראש אגף מבצעים בצה"ל, אלוף ניצן אלון, וקיבל עדכון על הפעולות בשטח."אני מחזק את כוחות הביטחון וההצלה שפועלים להצלת חיים ואיתור הנעדרים באסון הכבד שהתרחש היום בנחל צפית. כולנו מתפללים לבשורות טובות יותר", אמר.

החילוץ בנחל צפית

החילוץ בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

החילוץ בנחל צפית

החילוץ בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90

החילוץ בנחל צפית

החילוץ בנחל צפיתצילום: הדס פרוש/פלאש 90