עפיפונים של שלום: תשובת הילדים לעפיפוני התבערה

סמוך לשדה חיטה שנשרף לאחרונה בעקבות הפרחת עפיפון תבערה מעזה, יפריחו ילדי קיבוץ סעד מאות עפיפונים שעליהם צוירו מסרים של שלום. "במקום שיש עפיפון של שנאה יהיה גם עפיפון של שלום ואהבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/18 10:34 ג בסיון התשעח

עפיפונים של שלום: תשובת הילדים לעפיפוני התבערה
שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערה, צילום: כרמל הלפרין

ילדי קיבוץ סעד השייך לתנועת הקיבוץ הדתי יפריחו היום (ה') 250 עפיפונים בצמוד לשדה החיטה שנשרף רק לאחרונה מעפיפון תבערה שנשלח על ידי מחבלים מרצועת עזה. 

בקיבוץ החליטו כי את טקס הביכורים המסורתי יערכו השנה בשדה החיטה הצמוד לשדה השרוף. "אנחנו מקיימים טקס ביכורים כל שנה לקראת חג השבועות, אלא שהשנה השדה שלנו ספג פגיעה קשה מאחר ועפיפון תבערה שרף את כל החיטה. לכן החלטנו שבמקום שיש עפיפון של שנאה יהיה גם עפיפון של שלום ואהבה", הסבירו תושבי הקיבוץ. 

בסעד סיפרו כי בשבועות האחרונים נוצרה לילדי הקיבוץ קונוטציה שלילית כלפי עפיפונים, ולכן הוחלט להעניק להם דווקא עפיפונים של שלום. בתחילת השבוע כתבו אנשי הקיבוץ בדף הפייסבוק כי הם זקוקים לכמות נכבדה של עפיפונים, ובסיוע של תנועת הקיבוץ הדתי נמצא תורם מצפון הארץ שהעביר את העפיפונים בעלות מינימלית לקיבוץ.

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערה

שדה חיטה שנשרף ליד סעד בעקבות עפיפון תבערהצילום: כרמל הלפרין

"ילדי היישוב יקבלו את העפיפונים, הם יציירו עליהם ציורי שלום ונפריח אותם, אנחנו בסך הכל רוצים לחיות כאן בשלווה, החיים כאן בנגב מקסימים ואנחנו רוצים שהם ימשיכו להישאר כאלו", אמרו בקיבוץ.

מנהלת החינוך החברתי בסעד, אפרת שלומי, אמרה כי בתוך שעות ספורות הגיעו לידיה לא מעט בקשות של אנשים שרצו לתרום. "התרגשנו מהתגובות, השיתופים והתרומות. התחושה שהעם איתנו מחזקת את עמידתנו כאן בשגרה ובעתות חירום. בהזדמנות זו אנו שולחים תודה לחיילי צה"ל ולמנהיגים שעושים לילות כימים לאפשר לנו להמשיך לנהל חיי שגרה ותחושת בטחון". 

הפרחת העפיפונים תתקיים היום בשעה 17:00 בקיבוץ סעד