על רקע חודש ארגון: ניסיון לשפר את תנאי הקומונריות

יוזמה חדשה של מנהלת השירות לאומי-אזרחי מנסה לפנות לקומונריות את הזמן כך שהן יוכלו להקדיש את מרביתו לניהול סניפי תנועות הנוער. ג'רבי למנכ"ל משרד החינוך: "ריכוז סניף של תנועת נוער הינו משימה אינטנסיבית ושוחקת הדורשת השקעה עצומה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/11/17 12:36 טז בחשון התשעח

על רקע חודש ארגון: ניסיון לשפר את תנאי הקומונריות
תמונת ארכיון. בנות ביריד שירות לאומי, צילום: מנהלת השירות הלאומי אזרחי

על רקע התלונות הרבות בתנאיהן של בנות השירות הלאומי, במנהלת השירות לאומי אזרחי ניסו בתקופה האחרונה להסדיר את עבודתן של בנות השירות שמתפקדות גם כקומונריות בסניפי תנועות הנוער.

אחת מהתלונות שעלו בקמפיין הרשת שעלה לפני מספר שבועות, התייחסה לעומס הרב שמונח על כתפי הקומונריות. במנהלת הודו כי בעבר קומונרית הייתה נדרשת לשרת יום בשבוע במוסד שבו הוצבה וביתר הזמן היא ניהלה את ענייני הסניף.

עם זאת, בחלוף השנים המצב התהפך כל שאת מרבית זמנה היא העבירה מחוץ לסניף והיא נאלצה להסתפק במעט הזמן שנותר כדי למלא אחר חובותיה הרבים לתנועת הנוער.

מזמין את את הבנות למפגש פתוח

מנסה לשפר את תנאי הקומונריות. ג'רביצילום: פלאש 90. הדס פרוש

במכתב ששיגר ראש המנהלת שר שלום ג'רבי למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבוהב הוא ביקש, על רקע חודש הארגון שהחל בתנועת בני עקיבא, לפעול להחזרת המצב כפי שהיה בעבר, ''המצב כיום הוא ש'השטח זועק' וכמעט כל קומונרית מגיעה למשברים ונתקלת בקשיים רבים בשל העומס העצום מיד עם הגיעה לתפקידה".

ג'רבי הוסיף כי לאור יחסו החיובי של אבוהב לנושא השירות הלאומי, "אבקשך לבחון אפשרות להחזיר את המצב לקדמותו בעניין זה, ולשנות את היחס בין חובת המתנדבים להגיע למוסד החינוכי בו הן משובצות לבין חובתן להתמסר לתפקידן במערכת החינוך הבלתי פורמאלית כקומונריות המרכזות את הסניפים, עבור חינוכם של עשרות ומאות ילדים בכל סניף מסניפי תנועות הנוער בכל רחבי הארץ".

פעולתו של ראש המנהלת הגיעה לאחר שנפגש לפני מספר שבועות עם בנות שירות לאומי, כדי לשמוע על הקשיים והבעיות שאיתן הן מתמודדות. במכתב ששלח למנכ"ל משרד החינוך הוא ביקש להתמקד שתפקיד הקומנריות בניסיון להקל על העומס הגדול שמונח על כתפיהן, "ריכוז סניף של תנועת נוער הינו משימה אינטנסיבית ושוחקת הדורשת השקעה עצומה וכוללת ריכוז של כלל הפעילות הסניפית, ניהול צוות ההדרכה, יצירת קשרים מול נציגי הציבור ופקידי העיריה, הובלה חינוכית של הסניף וטיפול בבעיות פרטניות של מדריכים וחניכים".

לדבריו, "בתמיכת השר הממונה אורי אריאל, אנו פועלים על מנת לשפר את תנאי מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי ובפרט לאפשר למתנדבות הקומונריות למלא בהצלחה את תפקידן החשוב כמרכזות סניפי תנועות הנוער במדינת ישראל".