עלי ועצמונה? הכירו את המכינה הקדם צבאית הבינלאומית הראשונה

"המכינה העולמית" הוקמה בעיקר עבור יהודי התפוצות שיבקשו להכין את עצמם לקראת השירות הצבאי. מי שיעמוד בראשה הוא הרב אריק ספיקר שאת הסמיכה לרבנות קיבל מהרב ריסקין. השר בנט: "לו המכינה הייתה קמה בתקופתי הייתי מצטרף אליה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/10/17 16:12 י בחשון התשעח

עלי ועצמונה? הכירו את המכינה הקדם צבאית הבינלאומית הראשונה
תלמידים במכינה החדשה, צילום: תנועת בני עקיבא העולמית (WBA)

לראשונה, מכינה קדם צבאית שמיועדת בעיקר ליהודים מחו"ל. אתמול (ראשון) נחנכה בקיבוץ מגדל עוז המכינה שתכין גם בוגרי תיכון מהעולם לשירות צבאי משמעותי.

במחזור הראשון של המכינה, ששמה יהיה "המכינה העולמית", ילמדו 50 תלמידים ותלמידות כש-28 מהם נולדו באוסטרליה ודרום אפריקה והיתר גדלו בישראל.

מי שהקימו את המוסד החדש הם בני עקיבא העולמית וארגון קול עמי של הסוכנות היהודית ומי שיעמוד בראשה הוא הרב אריק ספיקר. הרב ספיקר גדל בבלגיה והיה פעיל בתנועת בני עקיבא כחניך, מדריך וראש סניף. עם תום לימודיו עלה ארצה במסגרת תוכנית מח”ל ועבר מסלול הסדר בישיבת מעלה אדומים. הוא בוגר תואר ראשון במשפטים והוראה ותואר שני בלימודי יהדות. את סמיכה לרבנות הוא קיבל מהרב שלמה ריסקין. בעבר שימש כשליח ורב מקומי בקהילה היהודית בציריך שבשוויץ.

בסיום הלימודים במכינה חלק מהחניכים יעלו לישראל ויתגייסו לצה"ל, אחרים יתגייסו במסגרת תכניות לאזרחי חו"ל ותלמידים נוספים מתכוננים בשלב זה לשוב לקהילותיהם ולהשתלב בפעילות של תנועת בני עקיבא העולמית בקהילתם, דבר אליו מתייחסים במכינה כאל "שירות אלטרנטיבי למען העם היהודי".

ראש המכינה הרב ספיקר

ראש המכינה הרב ספיקר צילום: תנועת בני עקיבא העולמית (WBA)

בטקס שנערך אתמול השתתפו שר החינוך והתפוצות נפתלי בנט, מנכ"ל הסוכנות היהודית  אלן הופמן, ראש המרכז לשירותים רוחניים בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית הרב יחיאל וסרמן, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן ראש מועצת גוש עציון, יו"ר תנועת בני עקיבא העולמית ; שרינה קושיצקי  ומזכ"ל התנועה רועי אבקסיס.

שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט סיפר כי לו הייתה המכינה קיימת בזמן שהוא סיים תיכון הוא היה לבטח מצטרף אליה. לדבריו, "השותפות בין מדינת ישראל לתפוצות, היא שותפות אסטרטגית ועלינו להעמיק אותה ולחזק אותה. כל ישראל ערבים זה בזה". כמו כן הוסיף השר בנט: "ישנם דברים רבים שאנחנו יכולים ללמוד מיהדות התפוצות כמו חיזוק השיח הפנימי בין הזרמים. ישראל היא מדינה חזקה ואנחנו חייבים לפעול לחיזוק הקהילות היהודיות, על מנת שישמרו ותהיינה מחוברות לישראל".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, אמר: "כל הכבוד לתנועת בני עקיבא על היוזמה הברוכה להקים מכינה כאן בגוש עציון. זוהי שליחות ואחריות עצומה שתהיה בגוש עציון - מקום של שליחות  ואחראיות לאומית שערכים אלו הם מאבני היסוד שלו.  מאחל לכם שתצליחו בייעודכם ובמטרתכם להכין את דור העתיד של צה"ל ושל עם ישראל".

מזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית, רועי אביקסיס: "המכינה הזו היא סמל ומופת ליכולת שלנו לקרב בין קצוותיו השונים של העם הפזורים בתבל ולהביא אותו יחד למקום אחד, תוך שימור ייחודיות של כל אחד ויצירת מארג חדש וצבעוני, שהמכנה המשותף לו הוא לימוד התורה, האהבה לארץ והחיבור לעם. אני גאה בכל אחד ואחד מתלמידי המכינה שבחרו להגיע ולהעצים את עצמם בשנה הקרובה הן מבחינת לימוד התורה והן מבחינת העמקת הזהות היהודית ובטוח שמהמקום הזה עוד יצמחו אנשים גדולים".

השר בנט בחניכת המכינה

השר בנט בחניכת המכינהצילום: תנועת בני עקיבא העולמית (WBA)