עכשיו זה רשמי: יו"ר מועצת יש"ע הנבחר הוא חננאל דורני

לאחר סאגה לא קטנה שכללה התנגדות למועמדותם של אפי איתם, ועודד רביבי, הצעה מפתיע לזמביש ופרישה רועשת של יגאל להב, החליטה הנהלת מועצת יש"ע לבחור במועמד היחידי שנותר: ראש מועצת קדומים חננאל דורני

חדשות כיפה משה ויסטוך 02/11/17 12:43 יג בחשון התשעח

עכשיו זה רשמי: יו"ר מועצת יש"ע הנבחר הוא חננאל דורני
יו"ר מועצת יש"ע החדש. חננאל דורני, צילום: מירי צחי

חברי הנהלת מועצת יש"ע הכריזו היום (ה') כי יו"ר מועת יש"ע הבא הוא ראש המועצה המקומית קדומים חננאל דורני.

הבחירה בדורני הגיע לאחר שורת מחלוקות שהתעוררו בקרב ראשי ההתיישבות, אך לבסוף לאחר שנותר מועמד יחיד הוא נבחר לתפקיד ויחליף את אבי רואה.

קדמה לבחירה החלטת הנהלת מועצת יש"ע מתחילת השבוע לבחור רק אדם מתוך ההתיישבות, מה שהפיל את מועמדותו של אפי איתם, שהומלץ על ידי וועדת האיתור שכללה את דורני עצמו. בהמשך הוצע התפקיד לזאב (זמביש) חבר אך הוא סירב.

מוקדם יותר היום הודיע המועמד השני, ראש מועצת קרני שומרון, על פרישתו בטענה שלא התנהגו אליו כראוי, "לאור המציאות העגומה שבה נתקלנו בחודשיים האחרונים עודד ואנוכי– ששיאה התגלה אמש במידור חלק מראשי הרשויות בהצבעה ונמשך באופן מביש ופוגעני בהתבטאויות היום שבהם ערך החברות והרעות נגוז והפך ערך נחות, אני מוציא את עצמי מהארגון שאינו מכבד את האחר ואינו רוצה בנוכחותי. תודה למי שתמך בי עד היום".

להב משמאל לצדם של נשיא המדינה ואבי רואה

פרש וסללאת הדרך לדורני.להב משמאל לצדם של נשיא המדינה ואבי רואהצילום: פלאש 90. מארק ניימן

בשנת 2007 נבחר דורני לראש המועצה המקומית קדומים והוא הוותיק מבין ראשי הרשויות הפעילים במועצת יש"ע. בשנות כהונתו כראש המועצה המקומית קדומים הוא השקיע רבות בפיתוח וקידום הישוב, והצליח להביא לבנייתם של מבני ציבור רבים ושכונות חדשות במועצה. בשנים האחרונות משמש דורני כיו"ר וועדת הביטחון של מועצת יש"ע. 

דורני בוגר מדרשית נועם וישיבת ההסדר בקרני שומרון. נשוי לדבורי ממשפחת זיצר ממייסדי קדומים, אב לשישה ילדים ומייצג את דור ההמשך של מקימי חלוצת ההתיישבות בשומרון – קדומים. הוא רואה חשבון במקצועו, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים, ומדעי המדינה. שימש כסמנכ"ל החברה לפיתוח השומרון, של המועצה האזורית שומרון. הוא סגן אלוף (במיל.) בעבר שירת כמג"ד חי"ר במלחמת לבנון השנייה וכסמח"ט, וכיום קצין מטה באוגדת הבשן.

דורני היה פעיל ומעורב מאד בפעילות לחיזוק ההתיישבות היהודית ביש"ע ובמיוחד השתתף בפעילויות כנגד תוכנית גירוש היהודים מגוש קטיף ומצפון השומרון בקיץ תשס"ה 2005. כחלק מהמאבק עבר עם משפחתו לחומש - אחד מארבעת הישובים בצפון השומרון שנהרסו ונחרבו, וסייע רבות למשפחות ולפעילים במקום.  

דורני עצמו פנה לחברי ההנהלה ואמר: "חברים יקרים, תודה לכם על האמון, אני רואה בכך אחריות גדולה ושליחות משמעותית להתיישבות ולעם ישראל. אפעל לפיתוחה וקידומה של ההתיישבות וחיבורה לשאר חלקי הארץ". 

בהמשך הוא כתב כי הוא "מודה בשם כולנו לאבי רואה על הובלתו והנהגתו את מועצת יש"ע בשנים האחרונות. מעבר לדאגתו ולפעילותו המסורה לחידוש הבניה ולהתמודדות עם האתגרים השונים, אבי פעל ללא לאות לחבר כמה שיותר ראשי רשויות ולהגדיל את האחדות הפנימית בקרבנו. אמשיך לפעול באותו קו, אני קורא לכל החברים לחבור יחד מתוך אמון ואחדות.

לנוכח אתגרי השעה, תקוותי כי אצליח להיות שליח נאמן בדומה לקודמי ראשי מועצת יש"ע בעבר, לטובת חיזוק ההתיישבות ופיתוחה. אני נחוש לעשות זאת איתכם ובעז"ה, יחד נעשה ונצליח".

יו"ר מועצת יש"ע היוצא אבי רואה ברך את דורני, ואת הנהלת מועצת יש"ע על הבחירה: "חננאל הוא איש עשייה ואמת, פועל בשקט בנחת ובנחישות על מנת להגיע אל המטרות למען חיזוק ההתיישבות. הנהלת מועצת יש"ע בחרה באיש ראוי לעמוד בראשה ואני בטוח שהוא יוביל אותנו להצלחות רבות. אמשיך להיות שותף פעיל בהנהלת מועצת יש"ע ואסייע לחננאל בכל אשר ידרש".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן