עיתון אמריקני: טראמפ חשף בפני הרוסים מבצע סודי של סיירת מטכ"ל בסוריה

לפי הדיווח, הנשיא האמריקני שיתף עם שר החוץ הרוסי מידע על מבצע שהתרחש בעומק סוריה לפני כשנה בהובלת סיירת מטכ"ל והמוסד. בעקבות המבצע נחשפה כוונתו של דאעש להפוך מחשבים ניידים לפצצות ולהכניסן למטוסים

חדשות כיפה משה ויסטוך 23/11/17 09:15 ה בכסלו התשעח

עיתון אמריקני: טראמפ חשף בפני הרוסים מבצע סודי של סיירת מטכ"ל בסוריה
דונלד טראמפ , צילום: אמיר לוי פלאש 90

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף בפני שר החוץ הרוסי מידע על מבצע סודי שניהלו סיירת מטכ"ל והמוסד בעומק סורה, כך חשף הלילה (חמישי) המגזין האמריקני "ואניטי פייר" בנוגע לשיחוה שהתקיימה בין השניים בחודש מאי האחרון.

לפי הדיווח טראמפ חלק עם שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושגריר רוסיה בארה"ב דאז סרגיי קיסליאק, את המידע על המבצע שהתרחש לפני כשנה אשר במהלכו חדרו שני מסוקים ישראלים מתחת לרדאר הסורי במטרה לפגוע בתא טרור של דאעש שניסה להתחמש באמצעי לחימה חדשניים.

בסופו של דבר המבצע נחל הצלחה, לאחר שנתגלה כי ארגון המדינה האסלמית ניסה להפוך מחשבים ניידים לפצצות שניתן יהיה להכניסם למטוסים. בעקבות שיתוף המידע בין ישראל לאמריקנים הוחלט בארה"ב לאסור על נוסעים ממדינות מסוימות לעלות למטוס עם מחשב נייד.

יש לציין כי בדיווח של העיתון האמריקני לא נכתב מה הוביל את טראמפ לחלוק את המידע עם השר הרוסי, שבתגובה לחשיפת הסיפור לפני מספר חודשים טען כי יש לו את כל הזכות לשתף מידע הקיים ברשותו עם כל גורם לפי הבנתו.