עיר עם ברזלים: 103 קצינים יצאו ממודיעין בשנת 2016

מנתוני צוערים קורסי הקצינים השונים שהתקיימו בבה"ד 1 בשנה שעברה עולה, כי ארצות הברית וברית המועצות לשעבר, הן עדיין הספקיות הגדולות של קצינים בקרב מדינות העולם. הרמטכ"ל בטקס סיום קציני יבשה: "הניצחון במערכה הבאה ישען על איכות המפקדים העומדים כאן"

חדשות כיפה משה ויסטוך 29/06/17 07:26 ה בתמוז התשעז

עיר עם ברזלים: 103 קצינים יצאו ממודיעין בשנת 2016
איזנקוט בטקס סיוםקורס קצינים, צילום: דובר צה"ל

5,521 צוערים עברו בשנת 2016 את קורסי הקצינים השונים בבסיס בה"ד 1. מנתונים שחושפים בצה"ל עולה כמה הגיעו מכל עיר וכמה עברו קודם בנמל התעופה בן גוריון.

קציני 2016 התחלקו בין המגמות השונות כמו נחשון המכשירה לתפקידים עורפיים, להב (קציני יבשה), מעוז במסגרתה עוברים קצינים ממערך תומכי הלחימה וגדוד גפן (המכשיר קציני חי"ר בלבד.

העיר הגדולה  ביותר ירושלים שלחה את הנציגות הגבוהה ביותר עם 257 צוערים. ראשון לציון (העיר הרביעית בגודלה) ניצבת במקום השני עם 200 קצינים, מחיפה יצאו 150 קצינים ואילו מהעיר השניה בגודלה בישראל תל אביב, הגיעו 142 צוערים וצוערות. יש לציין כי מודיעין, שאינה נחשבת לאחת הערים הגדולות, שלחה בשנה שעברה 103 צוערים

בגזרת העולים החדשים שהפכו לקצינים, ארצות הברית מובילה בבטחה בראש עם 111 נציגים, 83 קצינים הם ילידי מדינות חבר העמים (ברית המועצות לשעבר, 50 מהם מאוקראינה), יוצאי אתיופיה יכולים להתגאות ב-40 צוערים שהפכו לקצינים, צרפת עם 25, בריטניה עם 15 ומארגנטינה יצאו בשנה שעברה 10 צוערים.

הרמטכ"ל מעניק חושף דרגות קצונה

הרמטכ"ל מעניק חושף דרגות קצונהצילום: דובר צה"ל

 

אתמול (רביעי) הגיע לסיומו קוקס קציני יבשה, שנערך בהשתתפות הרמטכ"ל גדי איזנקוט, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק ומפקד בה"ד 1, אל"מ יניב אלאלוף.

 

בין 392 המסיימים היו גם 27 צוערות. 52% מהצוערים מתגוררים בערים, 15% מתגוררים ביישובים קהילתיים, 12% הם בני מושבים ו-5% מתגוררים בקיבוצים. 6% מהצוערים הם בני ישיבות הסדר. 5% מהצוערים נשואים ו-12% מהם עלו לישראל ממדינות שונות

רא"ל איזנקוט התייחס בטקס לפיגוע הדריסה שאירע לפני מספר חודשים בארמון הנציב, אירוע שגבה את חייהם של שלושה צוערים ועורר מחלוקת רבה על ניהול הזירה ותגובת הצוערים.

"בתחילת שנה זו", אמר הרמטכ"ל, "אירע פיגוע טרור חמור בארמון הנציב בירושלים, בו נפלו שלושה צוערי בה"ד 1- סג"ם ארז אורבך זכרונו לברכה, סג"ם שירה צור זכרונה לברכה, סגן שיר חג'אג' זכרונה לברכה וקצינת החינוך סגן יעל יקותיאל זכרונה לברכה. בחיבור המתאר את תפיסת בפיקוד שלה, כתבה יעל ז"ל: 'אני מאמינה כי צריך אנשים טובים בתפקידי מפתח בצה"ל, צריך אנשים אכפתיים בעלי רצון לשנות'".

לדבריו, "דרגות הקצונה שאתם מקבלים מסמלות מעל הכל את האחריות הפיקודית שתישאו החל מהיום- האחריות לבצע את המשימה לאור המטרה ולעשות מאמץ עליון כדי להחזיר את פקודיכם הביתה בריאים ושלמים; האחריות להכשיר את פקודיכם כלוחמים מקצועיים ונחושים הפועלים על פי רוח צה"ל, היא אחת המשימות המרכזיות שלכם". 

אולי מתוך מחשבה על הפיגוע וכן על פרשת אלאור אזריה, אמר איזנקוט כי על הקצינים החדשים "חלה החובה ליזום, להפגין עצמאות מחשבתית ולפעול תוך מעורבות, הפעלת שיקול דעת מעמיק ונחישות. האתגרים הביטחוניים שמולם עומדת מדינת ישראל, מחייבים אותנו לבסס את החוד הלוחם של צה"ל ככשיר, חד ועוצמתי. התוספת היום של 392 צוערים וצוערות היא תוספת משמעותית לעוצמה ולחדשנות של צה"ל. הניצחון במערכה הבאה ישען על איכות המפקדים העומדים כאן- ועל מוכנותם ליום פקודה. מתוך הבנה זו הגדלנו את היקף האימונים ואנו פועלים כל העת כדי לשפר את האיכות והדריכות של צה"ל".