עיריית ירושלים ביטלה אירוע מכיוון שאחת המשתתפות עבדה בעבר ב'בצלם'

פאנל נשים מיוחד שהיה אמור להיערך בירושלים, בוטל על ידי סגנית ראש העיר לאחר שגילתה כי אחת המשתתפות שימשה בעבר כדוברת ארגון השמאל הקיצוני, "היא פגעה בעברה בחיילי ישראל ומבחינתי היא פסולה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/09/17 11:50 כב באלול התשעז

עיריית ירושלים ביטלה אירוע מכיוון שאחת המשתתפות עבדה בעבר ב'בצלם'
עיריית ירושלים, צילום: פלאש 90. אנה קפלן

עיריית ירושלים החליטה לבטל ברגע האחרו פאנל נשים, לאחר שלמארגנים נודע כי אחת המוזמנות שימש בעבר כדוברת בארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'

הכינוס, שכותרתו הייתה "נשים משפיעות במוקד קבלת החלטות", תוכנן לרגל כניסתה של סגנית ראש העיר חגית משה לתפקיד יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה בעירייה ובין המוזמנות היו מנכ"לית משרד המשפטים אמי פלמור, מנכ"לית בית־החולים אסף הרופא ד"ר אוסנת לבציון קורח ועו"ד נסרין עליאן מהאגודה לזכויות האזרח.

 

לאחר שנודע לאנשי העירייה כי כי עו,ד עליאן כיהנה בעבר כדוברת 'בצלם', הם החליטו לבטל את הפאנל. "לא בדקנו כמו שצריך את הדוברות באירוע", סיפרה משה ל'ידיעות אחרונות'. "כשהתברר שיש נציגה שעבדה ב"בצלם" החלטתי לבטל את השתתפותה. 'בצלם' זה ארגון לא ראוי בעיניי. ככל שזה תלוי בי לא אאפשר לנציגיו לקבל במה. לא יכול להיות שמי שלא דואג לחיילי צה"ל ומוציא את דיבתם רעה יקבל במה בוועדה עירונית".

לטענתה, אין זה משנה שהיא כבר לא עובדת בארגון השמאל, "מה זה חשוב? היא פגעה בעברה בחיילי ישראל ומבחינתי היא פסולה. נקיים ועדה נוספת במועד אחר עם דוברות נוספות".

 

עליאן עצמה הגיבה לדברים ואמרה כי היא רואה את סיבת הביטול בחומרה, "עבדתי בארגון זכויות אדם בישראל לקידום זכויות של חברה אזרחית בתוך ישראל במסגרת דמוקרטית לגמרי, ואין בזה שום פסול. מצער שדעה פוליטית מכתיבה את סדר היום של הוועדה לקידום מעמד האישה. זו עוד דוגמה לרדיפה של ארגוני חברה אזרחית. לצערנו הדבר הפך לתופעה רווחת". מעיריית ירושלים נמסר: "העירייה תקבע מועד חדש לקיום הוועדה. באשר להרכב סדר היום, הדבר באחריות יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה".