עימות בין נתניהו למשפחות השכולות

ראש הממשלה הבטיח בישיבת סיעת הליכוד כי חלק מהכבישים העוקפים יתוקצבו מיידית וחלקם בתקציב 2019. נציגי המשפחות השכולות, הדס מזרחי ואדווה ביטון, הביעו את מחאתן והתעמתו עם פעילי המפלגה עד שנתניהו הרגיע את הרוחות וביקש שיאפשרו להן לסיים לדבר

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/11/17 15:57 יז בחשון התשעח

עימות בין נתניהו למשפחות השכולות
ראשי הרשויות והמשפחות השכולות בועדה, צילום: אייל קציר

עימות נרשם היום (ב') בין ראש הממשה בנימין נתניהו לשתיים מהמשפחות השכולות בישיבת סיעת הליכוד, זאת על רקע מחאתן על היעדר ההשקעה בתשתיות ובמריבי הביטחון באיו"ש.

בפתח הישיבה הצהיר ראש הממשלה כי סיכם עם שר האוצר משה כחלון על העברה מיידית של 200 מיליוני שקלים לטובת סלילת שני כבישים עוקפים באזור קלנדיה ובית אריה.

בהמשך הוא אמר כי הליך תכנונם של פרוייקטים נוספים כמו עוקף חווארה, עוקף אל ערוב וכביש 446 באזור מודיעין עילית יתוקצבו באופן מיידי. בנוגע ליתר הסכום שהבטיח, 600 מיליון שקלים, הוא ציין כי בתקציב 2019 יוקדש סעיף מיוחד שיביא להשלמת אותם כבישים.

במהלך דבריו של ראש הממשלה התפרצה הדס מזרחי שסיפרה לו על הפיגוע שבו נרצח בעלה נצ"מ ברוך מזרחי וכיצד היא וחמשת ילדיה היו עדים לאירוע וחיכו זמן רב עד להגעת כוחות הביטחון וההצלה עקב היעדר תשתיות.  אדווה ביטון, אמה של אדל ביטון שנפגעה מזריקת אבן של מחבל, הצטרפה לדברים ודרשה תקצוב לשיפור תשתיות כמו קליטה סלולארית ותאורה בכבישים. "למה מחכים לאסון הבא?" הירא שאלה בזעם, "שוכחים אותנו, קברתי את בתי. אנחנו שובתים רעב כבר יומיים ומבקשים להציל חיי אדם".

יש לציין כי למרות שחלק מחברי סיעת הליכוד ביקשו להשתיק את השתיים, נתניהו הורה להם לחדול וביקש שיתנו למזרחי וביטון לסיים את דבריהן.

https://www.youtube.com/watch?v=KA6W1zLZ9z8&feature=youtu.be

בסיום הישיבה אמר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, כי הוא ויתר המוחים "מקבלים בברכה את הודעת ראש הממשלה על כך שיש נכונות להגיע לתקצוב הכבישים העוקפים ומרכיבי ההגנה בכבישים. חבל שנאלצנו להגיע לכדי שביתת רעב על מנת לקבל את האמירה על המובן מאליו - בטחון חצי מליון האזרחים ביו"ש".

עם זאת, הוא הוסיף: "אנו מצפים לא להבטחות כי כבר שבענו מהבטחות בנושא הזה. אנו מצפים להחלטה אמיתית המגובה בסעיף תקציבי ועד שהיא תגיע אנחנו ממשיכים בשביתת הרעב על המדרכה מול בית רוהמ. אנו פונים ומבקשים מראש הממשלה לקבל את ההחלטה הזו ולהביא לבטחון אמיתי לתושבי יו"ש".

ראש מועצת בית אריה, אבי נעים, אמר: "שבועיים על המדרכה ויומיים של שביתת רעב עד עתה הם כאין וכאפס לעומת הכאב של המשפחות השכולות בעשר השנים בהן אנו ממתינים להשלמת כביש עוקף לובן-רנטיס. הבטחון של המשפחות שלנו הוא דבר בסיסי ואנו מצפים שיעמוד בראש סדר העדיפויות של מדינת ישראל וראש הממשלה. אנו מצפים לוודאות שהדברים אכן יתממשו באופן מידיי שכן אנו שבעי הבטחות. עד אז נישאר על המדרכה ונמשיך בשביתת הרעב".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן