עובדים באורווה כדי לממן את הנסיעה לפולין

עם היציאה לחופש הגדול, תלמידי כפר הנוער הודיות בחרו לעסוק בשלל עבודות המשק, במטרה לא להיעזר בכספי ההורים. "במקום לישון עד הצהריים ולהתבטל, הם מאכילים את הסוסים באורווה, או מכינים ארוחת בוקר לנופשים בכפר"

חדשות כיפה משה ויסטוך 26/06/17 15:12 ב בתמוז התשעז

עובדים באורווה כדי לממן את הנסיעה לפולין
תלמידים עובדים בכפר, צילום: כפר הנוער הודיות

חניכי כפר הנוער הודיות שבגליל התחתון, החליטו לדחות במעט את הנאות החופש הגדול ולהרוויח את לחמם בשלל עבודות. בעזרת הכסף שיחסכו, הם מתכוונים לשלם עבור המסע השנתי למחנות ההשמדה בפולין.

בשבוע שעבר יצא לדרך פרויקט התעסוקה שמעניק מקומות עבודה לכ- 40 תלמידי הכפר מכיתות י'-יב'. בין התפקידים השונים ניתן למצוא, השתלבות בצוות האורווה, עבודה שוטפת במטבח ובחדר האוכל, טיפול במשק וכן עבודות תחזוקה שונות.

מרסל, מחנכת הפנימיה שאחראית על המיזם, ציינה כי "בחופשת הקיץ הכפר מאפשר לתלמידיו להישאר במסגרת מסודרת ולעבוד בתמורה לשכר מלא. מעבר לתעסוקה ולשכר שהם מקבלים, אנו מלמדים את התלמידים ערכים חינוכיים חשובים - התמדה ולקיחת אחריות אישית".

מממנים את הנסיעה לפולין

מממנים את הנסיעה לפוליןצילום: כפר הנוער הודיות

לדבריה, "במקום לישון עד הצהריים ולהתבטל, התלמידים לוקחים אחריות, מתעוררים מוקדם מאוד בבוקר על מנת להאכיל את הסוסים באורווה, כאשר אחרים קמים להכין ארוחת בוקר לאורחים הנופשים בכפר בתקופת הקיץ".

מנכ"ל כפר הנוער הודיות, אלי שטיין, אומר כי "באמצעות המיזם, הכפר מלמד את התלמידים חינוך לעבודה, וחשוב מכך - התנהלות כלכלית נבונה. התלמידים לומדים כבר בתקופת ההתבגרות הלא פשוטה שבחיים אין מתנות חינם. מה גם שאנחנו יודעים שהם נמצאים במקום בטוח ולא מסתובבים ברחובות ומתבטלים".