"עד הגשת כתב אישום אין בכלל דילמה"

שר החינוך נפתלי בנט סימן את החלטתו העתידית של מנדלבליט כנקודה שעד אליה הבית היהודי לא תפרק את הממשלה, "אתמול ישבתי איתו שלוש שעות במפגש ביטחוני, הוא היה ממוקד, הוא לא היה טרוד, והתנהל כרגיל"

חדשות כיפה משה ויסטוך 22/02/18 10:16 ז באדר התשעח

"עד הגשת כתב אישום אין בכלל דילמה"
בנט ונתניהו בכנסת, צילום: פלאש 90. יונתן סינדל

אחרי ההודעה ששיגר הבוקר (חמישי) לפעילי מפלגתו הרחיב יו"ר הבית היהודי השר בנט את התייחסותו להתפתחויות בפרשת בזק ואת המהלכים הפוליטיים שהוא מתכנן בעתיד

"אני לא אוהב קווים אדומים", הוא אמר בראיון לגלי צה"ל, "אבל נקודת החלטה תהיה אם היועמ"ש יחליט להגיש כתב אישום, עד אז אין ממש דילמה".

לדבריו, הוא לא מתרגש מכך שמקורבו של ראש הממשלה, מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר הפך לעד מדינה, "גם ארי הרו וגם גנור עדי מדינה, הכל החל בקול תרועה רמה נגמר בקול ענות חלושה. יש מימד ערכי, ובמימד הערכי הציבור ישפוט בבחירות, ושם הוא ייקח את הכל בחשבון, וכל הדברים שמדברים על תיק 4000 עדיין לא הוכחו. הכל עדיין בהדלפות, זה יוכח או יופרך. גם נגד יעקב נאמן הוגש כתב אישום, והוא יצא זכאי". 

שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת

בנט לא מתרגש מהפיכתו לעד מדינה. שלמה פילברצילום: יונתן סינדל פלאש 90

על השאלה האם במידה ויוגש נגד נתניהו כתב אישום הוא יפעל לפירוק הממשלה, ענה בנט: "לא אמרתי שאני אפרק ממשלה, אלא שנעשה הערכת מצב לפי חומרת כתב האישום, לפי רמת התפקוד של ראש הממשלה, שבינתיים היא טובה מאוד, וגם לפי המצב הכללי. אני מאוד מקווה שלא יהיה כתב אישום. רוב העם חושב שלא יהיה כתב אישום".

על הלך הרוח לטענתו הוא מזהה במחנה הלאומי אמר כי "הציבור הימני בתחושה שיש נמרצות לאתר בכל מחיר בעיות אצל נתניהו כדי להפיל אותו. אני לא יכול לומר שאני מאמץ בצורה מלאה את הדבר הזה, אבל במחוזות מסוימים בתקשורת יש דבר כזה. מתי בפעם האחרונה הביאו 17 אלף עדי מדינה. קשה לדעת אם זה ייסדק. מצד אחד, העיסוק הזה לא נעים, מצד שני, הימין, בשונה מהשמאל, הימין מתבצר מאחורי מנהיגיו, זאת תכונה מאוד טובה, וזאת תכונה נהדרת ויוצרים חומה".

שר החינוך וחבר הקבינט ביטחוני-מדיני אף העיד כי עד כמה שהוא נחשף לעבודה עם נתניהו הפרשות השונות לא משפיעות על תפקודו, "צריך לבדוק האם תחת עומס חקירות הוא יוכל לתפקד או שהוא יכרע תחת הנטל. אני מתרשם מתפקודו, זה כמעט על אנושי. אתמול ישבתי איתו שלוש שעות במפגש ביטחוני, הוא היה ממוקד, הוא לא היה טרוד, והתנהל כרגיל. בינתיים, למיטב שיפוטי, הוא מתנהל בצורה ראויה, כמעט על אנושית. על הצד הערכי, זה תפקידם של הבוחרים".