עבר בטרומית חוק לקיזוז שכר המחבלים: "חובתנו כלפי המשפחות השכולות"

אחרי שקיבל את תמיכת השרים בממשלה בוועדת השרים לחקיקה, עבר החוק של ח"כ אלעזר שטרן לקיזוז שכר המחבלים מהכספים המועברים לרש"פ בקריאה טרומית. ח"כ שטרן: "יש לנו עדויות ברורות לכך שהקצבאות המשולמות למחבלים מעודדות אותם לצאת ולבצע פיגועים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/06/17 15:10 כ בסיון התשעז

עבר בטרומית חוק לקיזוז שכר המחבלים: "חובתנו כלפי המשפחות השכולות"
אלעזר שטרן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החוק שהגיש ח"כ אלעזר שטרן (יש עתיד), לפי שכר המחבלים המועבר על ידי הרש"פ למחבלים שרצחו יהודים יקוזז מהסכומים המועברים לרשות על ידי ישראל עבר היום (ד') בקריאה טרומית ברוב של 48 חברי כנסת נגד  13. 

ח"כ שטרן בדבריו במליאה הדגיש כי העברת הכספים למחבלים מדגישה את סדר היום של הנהגת הפלשתינים ואיננה עולה בקנה אחד עם תהליך מדיני: "כל שנה (או שנתיים) אנחנו מתכנסים כאן, במליאת הכנסת, לאשר את תקציב המדינה. בעצם ההצבעה על התקציב אנחנו קובעים מה מדינת ישראל תקדם. אלו ערכים יקבלו עדיפות, ובאמצעות אלו מערכות.


כשהרשות הפלסטינית מעבירה תקציבים, על פי חוק, למחבלים ולבני משפחותיהם, היא מקדמת מדיניות של רצח ישראלים.  תקצוב הטרור הוא מעשה מדיני מובהק, והוא לא עולה בקנה אחד עם תהליך השלום".

עם זאת הדגיש שטרן, כי החוק דווקא יקדם הסדר מדיני: "החוק הזה נועד גם לקדם הסדר שלום עתידי. אדגיש, מבחינתנו הפסקת מימון המחבלים לא תהווה תנאי מוקדם לפתיחת משא ומתן.  אבל היא שלב מתבקש. כספים שקוזזו יישמרו בצד ויוכלו להיות מוחזרים.  חיי אדם לא יוכלו להיות מוחזרים. כספים שיוחזרו יהוו תמריץ לשלום ולהפסקת הטרור. משפחות שכולות כתוצאה מטרור – הן גורם שמעכב ומונע את השלום".

שטרן ניצל את ההזדמנות כדי להעביר את קריאתה של אימו של החייל הנעדר אורון שאול ז"ל להפעלת לחץ על החמאס: "ביום שישי האחרון לא הספקתי לבקר את משפחת שאול בפוריה", סיפר שטרן, "במקום זה ישבתי עם זהבה, אמא של אורון, ביום ראשון. תוך כדי הקפה התבשרתי שהחוק קיבל את תמיכת ועדת השרים לחקיקה. זהבה שאלה אותי: אם כבר ככה לוחצים על הרשות הפלסטינית, למה אנחנו לא יודעים לפעיל לחצים מהסוג הזה על החמאס. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו כדי להעלות את הנושא הזה.  אפשר וצריך ללחוץ על החמאס באמצעות האסירים שלו שבבתי הכלא הישראליים".

הרשות הפלסטינית ומנהלת האסירים של אש"ף דחו הבוקר (ד') את דברי מזכיר המדינה רקס טילרסון לפיהם אבו מאזן החליט לשנות את מדיניותו בנוגע למימון משפחות מחבלים, כך פורסם ב"הארץ". ראש מנהלת האסירים הפלסטינים, עיסא קראקע, הבהיר ל"הארץ" כי החלטה כזו לא יכולה להתממש, כי משמעותה בפועל היא חיסול הרשות הפלסטינית בעיני הציבור הפלסטיני.