סתר את דו"צ: ליברמן אישר פגישה בין הרבצ"ר לרב הראשי

"אין שום הנחיה לא של הרמטכ"ל ולא של השר הממונה לא לפגוש את הרב הראשי לישראל", כך אמר דובר צה"ל בראיון מוקדם יותר. מלשכת שר הביטחון התקבלה הודעה ממנה השתמע כי הדברים אינם נכונים

חדשות כיפה משה ויסטוך 24/01/18 18:32 ח בשבט התשעח

סתר את דו"צ: ליברמן אישר פגישה בין הרבצ"ר לרב הראשי
ליברמן ואיזנקוט, צילום: פלאש 90. אריאל הרמוני

שר הביטחון אביגדור ליברמן אישר לצה"ל לקיים את הפגישה בין הרבצ"ר לרב הראשי הספרדי, כך פורסם היום (רביעי) בהודעה מטעם לשכת השר שסתרה דברים שאמר מוקדם יותר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס.

"שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אישר לצה"ל לקיים פגישה בין הרב הצבאי הראשי, תא"ל אייל קרים והרב הראשי הספרדי יצחק יוסף", נמסר בהודעה והודגש כי "במסגרת הפגישה תובא בפני הרב הראשי מורת רוחם של שר הביטחון ושל צה"ל מתמיכתו בדברי הרב שמואל אליהו".

לצד זה נכתב כי "שר הביטחון שב ומבהיר כי הרב הראשי והרבנים אבינר ואליהו לא ישתתפו באירועים במסגרת צה"ל, עד אשר יחזרו בהם מדבריהם החמורים נגד הרמטכ"ל ונגד צה"ל".

דברים אלה עומדים בסתירה גמורה להצהרה שנתן דובר צה"ל, תא"ל מנליס, בראיון לרוני דניאל ב 103FM.

"מהומה רבה על לא דבר עם הרבה מאוד דיסאינפורמציה"., כך הוא הגדיר את הדיווחים כאילו הרבצ"ר, תא"ל הרב אייל קרים ביטל פגישה עם הרב הראשי הרב יצחק יוסף בהוראת איזנקוט וליברמן.

לטענתו, "הפגישה בוטלה לא בגלל הנחיה של אף גורם אלא מסיבות טכניות והיא תואמה מחדש ותתקיים בימים הקרובים". תא"ל מנליס שב והדגיש כי "אין שום הנחיה לא של הרמטכ"ל ולא של השר הממונה לא לפגוש את הרב הראשי לישראל. לצד זה אנחנו כפופים להנחיות הדרג המדיני ונקיים כל החלטה שנידרש לה".